سرریز ۹ سد در کشور

۱۶اردیبهشت،

images-53.jpg

در پایان هفته قبل، ۹ سد در حال سرریز در کشور گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در هفته قبل ۹ سد ازجمله سدهای بوکان، شهید قنبری، البرز، وشمگیر، گلستان و بانه در حال سرریز گزارش شده اند.

هم اکنون ۲۳ سد کشور ازجمله سدهای لار، سیمره، ساوه، ۱۵ خرداد، سیوند کمتر از ۳۰ درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

همچنین ۱۴ سد کشور در زمان حاضر با کاهش ۲۰ درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه می باشند که سدهای طالقان، ساوه، اکباتان، چاه نیمه و دوستی از آن جمله محسوب می شوند.

در پایان هفته قبل ۲۸ سد از جمله سفیدرود، کوثر، شیرین دره، شهید رجایی، دز، کارون ۳ و ۴، بوکان، مهاباد، حسنلو، دولت آباد و لتیان افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

۴۱ سد کشور در زمان حاضر از افزایش ۲۰ درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار می باشند که سدهای کرخه، دز، کارون ۳ و ۴، کوثر، استقلال، پیشین، جگین، بوکان، مهاباد، نهند، زاینده رود و ۱۵ خرداد از آن جمله محسوب می شوند.

بر اساس این گزارش، ۲۸ سد کشور در زمان حاضر با کاهش ۲۰ درصدی ورودی در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه می باشند که سدهای سفید رود، لار، شهید رجایی، طالقانی، گاوشان، قشلاق، درودزن، ساوه، کرج، لتیان و دوستی از آن جمله محسوب می شوند.

همچنین ۵۲ درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و ۴۸ درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور در هفته قبل متعلق به سدهای استان خوزستان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.