«سرزمین کهن» کمال تبریزی اصلاح می‌شود

کمال تبریزی کارگردان سریال «سرزمین کهن» از انجام اصلاحاتی در متن فاز یک و دو این سریال تاریخی خبر داد. 

تبریزی در این‌ زمینه توضیح داد: «فیلمنامه «سرزمین کهن» به تصویب سازمان صدا و سیما رسید و ما هم بر اساس همین فیلمنامهٔ تصویب شده، فیلمبرداری را شروع کردیم و فیلمبرداری دو فاز هم به پایان رسید، ولی در اواسط فیلمبرداری فاز دوم بود که اعضای شورای طرح و برنامه سازمان تغییر کردند و دیدگاه‌شان نیز عوض شد. در آن زمان این مسئله مطرح شد که فیلمنامه باید اصلاح شود.» 

تبریزی ادامه داد: «این اصلاحات، ‌ اصلاحات جزئی نبود، بلکه جدی و مفصل بودند یعنی یک سری نکات باید به متن اضافه شود؛ بنابراین در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که فاز یک و دو را اصلاح می‌کنیم.» 

این کارگردان همچنین خاطرنشان کرد: «اصلاحاتی که به سریال ما وارد شده، اصلاحاتی هستند که اگر از ابتدا می‌گفتند، انجام می‌دادیم. اشکال کار در این است که در نیمهٔ راه مجبور شدیم این کار را انجام دهیم. به علاوه تغییرات طوری نیست که ساختار را عوض کنیم بلکه تمایل بر این است که نکاتی را در تاریخ اضافه کنیم که اگر از اول می‌دانستیم، نویسنده این کار را انجام می‌داد ولی چون اواسط کار است، کمی دشوار می‌شود.» 

تبریزی در ادامه گفت: «در حال حاضر مشغول افزودن نکات اصلاحی در بخش‌هایی از فاز یک و دو هستیم و مرحله بعد باید فیلمنامه فاز سه اصلاح شود تا کار را ادامه دهیم.» 

او دربار‌هٔ زمان پخش سریال نیز توضیح داد: ‌ «از طرف سازمان صدا و سیما پیشنهاد شده بود پاییز امسال و با شروع زمستان، پخش فاز اول و دوم را شروع کنیم، ما هم موافقت کردیم، ولی بعد از موافقت ما سازمان صداوسیما مخالفت کرد.» 

«سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی و محمد مسعود برای شبکه سه سیما تولید می‌شود. در این سریال، بازیگرانی مثل شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، ثریا قاسمی، الهام حمیدی، حسین محجوب، پژمان بازغی، بیتا فرهی، جعفر دهقان، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، علی شادمانی،، محسن تنابنده و حسن پورشیرازی بازی کرده‌اند. 

 این سریال که در سه فاز ساخته می‌شود و داستان زندگی «رهی» از کودکی تا بزرگسالی را روایت می‌کند و در این میان به تاریخ ایران معاصر نیز گریزی زده می‌شود.
 

۵۸۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.