سرشناس‌ترین گروه جشنواره فجر از روستا می‌آید/عکس

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

موسیقی – خانه هنر (تئاتر)/  خبرانلاین نوشت:

 14-1-17-141636spichlerz_zespol_viii_2011_jh«گروه تئاتر گارجنیدزه» که یکی از سرشناس‌ترین گروه‌های تئاتری جهان است در حالی به ایران می‌آید که از ۳۷ سال پیش فعالیت‌هایش را در یکی از روستاهای لهستان آغاز کرده است.

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر «آو»، این روستا گارجنیدزه نام دارد و ولادمیر استانیفسکی پس از جدایی از یرژی گروتفسکی خالق «تئاتر بی چیز» و بانی «آزمایشگاه تئاتر»، آن را به عنوان مرکز فعالیت‌های تئاتری اش انتخاب کرده است.

روستای گارجنیدزه به واسطه فعالیت‌های خلاقانه استانیفسکی و گروهش به عنوان پایتخت تئاتر اتحادیه اروپا انتخاب و معرفی شده‌است.

سوزان سانتاگ نویسنده و منتقد سرشناس در مورد این گروه نوشته :« دستاوردهای گارجنیدزه موهبتی خارق‌العاده می باشند، به نظر من امروز این گروه سخت‌گیر و غیرمعمول لهستانی، به رهبری الهام‌بخش ولادیمیر استانیفسکی از معدود کمپانی‌های تئاتری است که حضورش در هر جای دنیا بسیار لازم و ضروری است.»

استانیفسکی و گروهش امسال علاوه بر اجرای نمایش «پتیان اوراتوریو» در تالار وحدت، یک کارگاه تئاتر در تهران برگزار می‌کند و در یک سمینار هم شرکت خواهد کرد.

کارگاه او «موسیقی پنهان بدن» نام دارد که روز ۶ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۴ در طبقه هفتم تالار وحدت برگزار خواهد شد. علاقمندان به شرکت در این کارگاه می‌توانند از طریق شماره تلفن ۸۸۰۲۱۶۴۶ – ۸۸۳۵۳۲۲۴ نسبت به ثبت نام در این کارگاه آموزشی اقدام کنند.

سمینار تئاتر «گارجنیدزه» هم روز ۷ بهمن ساعت ۱۴ تا ۱۷ در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد. ورود عموم علاقه‌مندان برای حضور در این سمینار آزاد است.

گروه تئاتر «گارجنیدزه» به دعوت «گروه تئاتر آو» و با همکای اداره کل هنرهای نمایشی به ایران آمده و نمایش «پتیان اوراتوریو» را روزهای ۳، ۴ و ۵ بهمن در دو سئانس ۱۸ و ۲۰ و ۳۰ در تالار وحدت اجرا خواهد کرد.
در این اجرا هنرمندانی از ایران هم این گروه را همراهی خواهند کرد.

گروه تئاتر آو هم امسال با نمایش «مل پامنی» به کارگردانی بابک مهری در بخش مسابقه بین الملل جشنواره سی و دوم تئاتر فجر حضور دارد. این نمایش روز های ۵، ۶ و ۷ بهمن در تماشاخته «آو» به صحنه خواهد رفت.

منبع: خبرانلاین


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.