سرطان پروستات از ۴۷/۲ به ۶/۱۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است

سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان ایرانی است و میزان بروز سرطان پروستات در ایران از ۴۷/۲ به ۶/۱۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۸ رسیده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، پورمند مدیر گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بیان این مطلب گفت: در کنار این موضوع میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات در ایران بالاتر از سایر کشورها گزارش شده و سن، افزایش فعالیت جنسی و سطح سرمی استرادیول( هورمون مردانه) به عنوان برخی از عوامل خطر بالقوه برای ابتلا سرطان پروستات در مردان ایرانی در نظر گرفته می‌شود و می‌توان گفت کاهش سطح سلنیوم سرمی همراه با افزایش خطر سرطان پروستات است.

پورمند افزود: سبب پیشگیری و کاهش بروز سرطان ابتلاء به دیابت ملیتوس و افزایش سطح سرمی تستوسترون به عنوان یک اثر محافظتی در بروز این بیماری شناخته شده است و مصرف مقادیر بالاتری از لیکوپن، که در گوجه فرنگی پخته و محصولات آن یافت می شود، موجب کاهش ابتلاء به سرطان پروستات است.

وی افزود: سطح سرمی کلسیم (سطح کلسیم خون بدن) به عنوان یک بیومارکر محافظتی در برابر ابتلاء به سرطان پروستات است.

رییس بیمارستان سینا در ادامه افزود: افزایش سطح PSA و سالمندی، می‌توانند به‌عنوان یک پیش بینی کننده مناسب برای احتمال وقوع سرطان پروستات و نیاز به بیوپسی در نظر گرفته شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.