سرعت اینترنت شهرهای بزرگ چین گیگابیتی می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

به عنوان بخشی از تلاشهای گسترش پهنای باند در میان خانواده های چینی ، این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ به شهرهای بزرگ خود اینترنت گیگابیتی ارائه کند.
 
 
دولت چین هدف تازه عرضه اینترنت گیگابیتی را در استراتژی تازه پهنای باند خود مشخص کرده است.
 
تا سال ۲۰۲۰، سرعت اینترنت در مناطق شهری چینی باید به ۵۰ مگابیت در ثانیه (Mbps) رسیده و در مناطق روستایی به ۱۲ مگابیت در ثانیه برسد.
 
علاوه بر این، خدمات اینترنت گیگابیتی که به ۱۰۰۰ مگابیت در ثانیه می رسد در اکثر شهرهای توسعه یافته چین عرضه می گردد.
 
براساس اطلاعات گزارشی که توسط بخش فناوریهای آکامی انتشار یافته، چین دارای بزرگترین جمعیت اینترنتی جهان است که تعداد کاربران آن تقریبا به ۶۰۰ میلیون نفر می رسد. اما متوسط سرعت اینترنت در این کشور در حال حاضر به ۱٫۷ مگابیت در ثانیه می رسد که این رقم چین را عقب تر از همتایان آسیایی خود قرار می دهد.
 
برای مثال، کره جنوبی دارای سرعت ۱۴ مگابیت در ثانیه است، درحالی که سرعت اینترنت ژاپن به ۱۱٫۷ مگابیت در ثانیه می رسد. در آمریکا سرعت متوسط اینترنت ۸٫۶ مگابیت در ثانیه است.
 
چین قصد دارد با عرضه پهنای باند به ۴۰۰ میلیون خانواده تا سال ۲۰۲۰ این وضعیت را تغییر دهد.
 
درحال حاضر این کشور شبکه ۳G و ۴G را برای ۸۵ درصد از جمعیت خود فراهم کرده است و تنها ۲۷ درصد از مشتریان چینی تلفن همراه در شبکه های سریع تر ۳G استفاده می کنند.
 
پس از آن که دولت چین اعلام کرد که قصد دارد یک برنامه محرک برای ارتقای پیشرفتها در صنعت فناوری اطلاعات خود راه اندازی کند، استراتژی پهنای باند این کشور نیز اعلام شد. این برنامه محرک نه تنها فروش داخلی تلفنهای هوشمند و رایانه های شخصی را ارتقا می دهد بلکه محرک سرمایه گذاری در شرکتهای فناوری اطلاعات این کشور خواهد بود.
 
در عین حال این کشور در نظر دارد اواخر سال جاری مجوزی برای شبکه های تجاری ۴G صادر کند، انتظار می رود که سرعت شبکه های ۴G نیز به بیش از ۱۰۰ مگابیت درثانیه برسد.
 
چین پیش از این برای افزایش سرعت اینترنت کشور تعیین هدف کرده بود. در سال ۲۰۱۱ مقامات این کشور در پی افزایش قیمت دسترسی به اینترنت، تحقیقات ضد انحصاری را علیه فراهم کنندگان پهنای باند دولتی یعنی تلکام و یونیکام چین آغاز کردند و در مقابل این دو شرکت متعهد شدند که سرعت اینترنت مشتریان خود را افزایش دهند و قیمت را پایین نگاه دارند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.