سرعت علم در ایران زیاد است و نگران عقب ماندن بقیه هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم رونمایی از کتاب‌های ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه که صبح امروز در دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: جریان‌های آزادی‌بخش را به عنوان جریان‌های پیرو حرکت بزرگ نظام سازی‌های جدید در دنیا می‌شناختند که آغازگر این هستند.

وی با اشاره به اینکه برای انقلاب اسلامی و شکل گرفتن یک تمدن بزرگ ۳۰ سال زمان زیادی نیست، تصریح کرد:‌ اقتضای قرن کنونی حرکت سریع است و به همین دلیل در یک دوره کوتاه شاهد جریان سازی‌ها و ابداعات جدیدی در این دنیا هستیم که نقطه مرکزی آن انقلاب اسلامی است.

دزفولی خاطرنشان کرد: جریانی که به عنوان مجمع جهانی شکل داده‌اند با همین رویکرد قابل تقدیر است و باید ده‌ها مورد دیگر از این دست شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جریان‌های حاکم بر دنیا و سازمان‌هایی که با رویکرد سلطه طلبانه شکل گرفته است، گفت: این ها سازمان‌های طرفدار ملت نیستند و اسامی مردم فریب برای آنها در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با استفاده از همین ظرفیت‌ها جهان را به شرایطی رسانده‌اند که اکنون شاهد آن هستیم. حجم کشته‌ها در قرن بیستم به واسطه جنگ‌های تحمیل شده بر ملت‌ها قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی افزود: آن کسانی که سنگ بنای یک سازمان را برای دفاع از حقوق ملت‌ها و بشریت شکل داده‌اند در ابتدا امتیازی با عنوان حق وتو برای خود طراحی کرده‌اند. اگر قرار باشد حقوق ملت‌ها محفوظ بماند حق وتو داشتن چند کشور معنا و مفهومی جز تثبیت جریان سلطه و جریان سازی به نفع استکبار ندارد.

دزفولی افزود: در این سال‌ها هرگز ندیده‌ایم که قطعنامه‌ای به نفع ملل مظلوم بررسی و تایید شود و چند کشور سلطه گر نیز آن را قبول کنند.

وی با اشاره به اینکه دنیا دچار وارونگی شده است بیان کرد: انقلاب اسلامی همه قواعد را به هم می‌زند. درحال حاضر کشورهایی که مدعی حفظ نسل بشریت هستند گندم‌های خود را به دریا می‌ریزند و شعار فقرزدایی در دنیا می‌دهند اما ترویج فقر و فلاکت می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این کشورها شعار حقوق بشر می‌دهند و برای آن سازمان درست می‌کنند و در عین حال در عراق و افغانستان نسل کشی می‌کنند. ما گمان می‌کنیم که جریان سلطه گر به نفع بشریت گام بر می‌دارد اما این طور نیست.

وی ادامه داد: یک اتفاقی در طلیعه قرن ۲۰ و۲۱ شکل گرفت و آن پیروزی انقلاب اسلامی بود. امام خمینی(ره) مبدع یک جریان جهانی به نفع بشریت و برای سعادت بشریت شده است و پیام انقلاب از همان روز اول تنها مربوط به ایران نبود و امام نیز مخاطب خود را همه جهانیان قرار دادند.

به گفته دزفولی انقلاب اسلامی جریان سلطه را بر هم زد و به همین دلیل نیز ما باید دشمنی و تحریم ۳۰ ساله را تحمل کنیم و وارونگی دنیا را برملا کنیم. در گذشته دشمنی‌ها بر علیه ما سطوح پایین‌تری داشت اما امروز رسماً با ما دشمنی می‌کنند.

وی تاکید کرد:‌ جریان سلطه به هیچکدام از واژه‌های صلح اعتقادی ندارد اما دشمن صلح است و ما به نظام ساز وی آگاهی نخبگان نیاز داریم و اینکه جریان ها را شکل بدهیم و سازمان‌های جدید ایجاد کنیم. ما باید بار دیگر جهان را از وارونگی نجات دهیم چرا که اکنون تنها تصویر منهدم شده جهان است که در معرض دید قرار دارد و تنها جریانی که از اسلام ناب نشات می‌گیرد می‌تواند این روند را تغییر دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: ما نباید خودمان در مرزهای داخلی محدود کنیم و باید نگاه جهانی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی امروز ما سرعت علم در ایران است چرا که این سرعت آن قدر زیاد است که کشورهای دیگر نسبت به ما عقب می‌مانند و ما از این امر نگران هستیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.