سرعت مودم وایرلس

مشکل

با عرض سلام و تشکر از سایت بسیار مفیدتون
اگر امکانش هست توضیحاتی در مورد مودم وایرلس بدهید، اینکه آیا سرعت وایرلس با نوع معمولیش(باسیم) فرق میکنه؟ و اینکه تفاوت قیمت و نوع مودم های وایرلس فقط در برد تاثیر گذارند یا سرعت هم تاثیر گذار هستند؟ و برای استفاده خانگی تاچه حدودقیمتی رو پیشنهاد می کنید؟
تشکر دوباره

ارسال کننده

راه حل

با سلام دوست عزیز،
مودم هایی هست که دو یا سه آنتن داشته و قیمت بالاتری را نیز دارند. برد وایرلس بستگی به تعداد آنتن ها دارد. هر چه سرعت مودم ها بالاتر میرود، تعداد آنتن ها بیشتر میشود. در واقع هر چه فاصله کمتر و گیرنده و فرستنده وایرلس (میتونه تعداد آنتن باشه) بیشتر باشه کیفیت بهتری در انتقال اطلاعات دارید. ضمنا توجه داشته باشید فاصله توی سرعت به شدت تاثیرگذار هست.
با توجه به مدل ارزان قیمت میخواهید، لذا بهتر است مدل تک آنتنه را تهیه کنید؛ چون دو آنتنه قیمت بالایی دارد. مدل های زیر توصیه می شود:

دو آنتنه:

TP-Link Wireless N ADSL2+ Modem Router TD-W8960N بقیمت ۱۰۵۰۰۰ تومان

تک آنتنه:

TP-Link 54Mbps Wireless ADSL2+ Modem Router TD-W8901G بقیمت ۵۹۰۰۰ تومان

نکته ی مهم:
مودم های wi-fi بسته به نوع آنتنی که دارند، به سه نوع B و G و N تقسیم میشوند. که نوع B آنتن دهی ضیعف، نوع G آنتن دهی متوسط و نوع N آنتن دهی بسیار قوی دارد.
شما اگر بتوانید هزینه کنید و یک مودم نوع N دو آنتنه بخرید، مشکلتان کاملا حل شده و می توانید در داخل حیاط هم از وایرلس استفاده کنید و امواج رو با قدرت دریافت کنید و پوشش خوبی هم دارد.
اما اگر نمیخواهید هزینه کنید، باید دقت کنید که فقط مانع های سخت مثل دیوارها جلوی قدرت امواج رو میگیرند؛ لذا باید سعی کنید مودم رو جایی قرار بدید که به کمترین مانع برخورد داشته باشه. و به این نکته هم دقت کنید که مودم را عمودی نصب کنید.

موفق باشید.

Admin Sadeghi

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.