سرفصل‌های برنامه پنج ساله شهرداری

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

www.bananews.irسرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران از بررسی ۱۳۰سند و ۲۵۰۰مصوبه مجلس برای تدوین برنامه پنج ساله شهرداری خبر داد.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) محمد علی عفتی داریانی در گفت و گو با شهرنوشت با اشاره به تقدیم برنامه عملیاتی شهر تهران جهت تصویب به شورای شهر گفت: در تدوین برنامه عملیاتی پایتخت، تجارب جهانی، مبانی نظری و عملی موجود در کشور و همچنین تجربیات برنامه عملیاتی پیشین مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این برنامه با بهره‌مندی از مشارکت و همفکری صاحب نظران و اندیشمندان خارج از شهرداری و مستند به مجموعه اسناد پشتیبان است که در ۹ فصل، ۲۸ بخش و ۱۴۸ماده تقدیم شورای اسلامی شهر تهران شده است.

داریانی با اشاره به تهیه گزارش تحلیل محتوای اسناد و مدارک مرتبط با حوزه‌های ماموریتی ششگانه تصریح کرد: برای تدوین این گزارش، ابتدا به شناسایی و تهیه تمامی اسناد، مدارک، طرح‌ها، برنامه‌‌ها، گزارشات، قوانین، مصوبات و… مرتبط با برنامه در حوزه‌‌های ماموریتی ششگانه پرداخته شد، سپس چشم‌اندازها، اهداف، راهبردها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌‌های موضعی و موضوعی مندرج در هر یک از اسناد به تفکیک دسته‌‌بندی شد.

وی اظهار کرد: نتایج این گزارش، به همراه طرح ساختاری- راهبردی(جامع) شهر تهران، تجارب جهانی بررسی شده، مبانی نظری و علمی موجود در کشور و همچنین تجربیات برنامه عملیاتی پیشین، مهم‌ترین منابع تدوین سند راهبردی شهر و شهرداری تهران به شمار می‌روند، البته در این مرحله بیش از ۱۳۰ سند، طرح، گزارش یا قانون به همراه ۲۵۰۰ مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

داریانی با اشاره به تهیه گزارش پیش‌بینی و برآورد منابع درآمدی و خط‌مشی مالی شهرداری تهران برای تدوین برنامه عملیاتی اظهار کرد: این گزارش شامل چهاربخش شناخت روندهای موجود درآمدی شهرداری، بررسی دورنمای درآمدی، پیش‌بینی درآمدهای شهرداری در سال‌های برنامه متناسب با کدهای درآمدی و همچنین دسترسی شهرداری تهران به بازارهای مالی و فروش دارایی‌ها و وصول مطالبات و تامین مالی پروژه‌های برنامه است. وی افزود: بررسی درآمدهای وصولی شهرداری تهران به تفکیک درآمدهای پایدار و غیرپایدار و نیز بررسی درآمدهای شهرداری به تفکیک کدهای درآمدی شامل عوارض عمومی، عوارض اختصاصی، بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی و…، بررسی تحولات تولید ناخالص استان و مقایسه آن با نوسانات درآمدی شهرداری و عملکرد بودجه شهرداری تهران طی دوره برنامه از دیگر رئوس مهم این گزارش به شمار می‌رود.

 

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.