سرفصل دانشگاهی دروس حسابداری مربوط به دهه ۶۰ است

۳۰ آبان ،

سرفصل دانشگاهی دروس حسابداری مربوط به دهه ۶۰ است و همین طور مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌احمد پور، سرپرست کمیته حسابداری طی سخنرانی در نشست خبری تحول و ارتقای محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته های دانشگاهی در سالن همایش های وزارت علوم گفت: حدود ۱۰ درصد از دانشجویان کل کشور در رشته حسابداری مشغول به تحصیل می باشند و این در حالی است رشته حسابداری از جمله رشته هایی است که بیشترین سرفصل آن مربوط به دهه ۶۰ است.

وی افزود: این کمیته تاکنون بازنگری دروس را در مقطع کاردانی در دستور کار خود قرار داد، و هم اکنون در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای گسترش تحصیلات تکمیلی در همکاریهای بسیاری اندیشیده شده است.

احمد پور تصریح کرد: هم اکنون تنها در استان مازندران ۲/۷ درصد در رشته حسابداری مشغول به تحصیل می باشند و سهم مقطع دکتری تقریبا ۳ درصد است. بنابراین گسترش تحصیلات تکمیلی در دستور کار قرار داشت.

 فعالیتهای خوبی در جهت بهبود مشکلات رشته حسابداری صورت گرفته است

احمد پور در ادامه گفت: هم اکنون گسترش تحصیلات تکمیلی در دستور کار قرار گرفته و ظرف مدت یک یا دو سال قبل تاکنون به همت معاونت آموزشی فعالیت های خوبی صورت گرفته تا حدی که در مقطع دکتری رشته حسابداری در بعضی از دانشگاه ها راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: امسال در دانشگاه های دولتی ۱۵۰۰ دانشجو در رشته حسابداری مشغول تحصیل شده اند و این در حالی است که در زیر نظام ها بالای ۱۰ هزار نفر بیشتر از این تعداد می باشند بنابراین بر اساس نتیجه آمایش باید آموزش درستی در این امر صورت گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.