سرفصل دروس رشته‌های علوم انسانی دریا و اقیانوس بازنگری شد

۳۰م دیماه ،

طی همایشی سرفصل دروس دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های علوم انسانی دریا، جو و اقیانوس در مقاطع مختلف تحصیلی، در موسسه ملی اقیانوس‎شناسی بررسی و بازنگری شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر وحید چگینی رییس موسسه ملی اقیانوس‎شناسی و نایب رییس گروه علوم و فنون دریا در این همایش با اشاره به جایگاه گروه علوم و فنون دریا در شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: گروه علوم و فنون دریا به صورت گروهی مستقل زیر نظر وزارت علوم در زمینه دریا و اقیانوس فعالیت می‎کند.

وی افزود: این گروه دارای چهار کمیته تخصصی شامل علوم انسانی دریا، مهندسی دریا، علوم زیستی دریا و علوم غیرزیستی دریا است که با حضور استادان، متخصصان و نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی در زمینه برنامه‌ریزی و بازنگری سرفصل‌های دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه علوم و فنون دریا، جو و اقیانوس اظهار نظر و رای‎گیری می‎‌کند.

وی با بیان اهمیت دریا و مطالعات دریایی و اقیانوسی در پیشبرد اهداف کلان کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نقشه جامع علمی کشور توجه جدی به بحث دریا و اقیانوس شناسی شده است و این حوزه به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌ریزی‌ها کلان کشور مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر چگینی ضمن بیان این‎که تدوین سند ملی مرتبط با جو، دریا و اقیانوس به‎عنوان یک اولویت راهبردی در دستور کار ستاد راهبری نقشه جامع علمی – شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است، افزود: قرار است این سند به محوریت معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حضور کلیه دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی ظرف مدت یک سال تهیه شود.

در ادامه این نشست دکتر پرویز باورصاد رییس کمیته علوم انسانی دریا گروه علوم و فنون دریا، اظهار داشت: سرفصل دروس دوره‌های تازه کارشناسی ارشد حقوق، بیمه دریایی، مدیریت سواحل، مدیریت بازرگانی دریایی، بازرسی کالا و کشتی که توسط دانشگاه هرمزگان، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و دانشگاه آزاد تهیه شده است و همچنین سرفصل دروس دوره‌های کارشناسی کمیسر مدیریت دریایی و مدیریت بازرگانی دریایی که توسط دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و دانشگاه خلیج فارس بوشهر فراهم شده است در این همایش مطرح شد و برای بررسی و بازنگری در دستور کار برنامه کمیته علوم انسانی دریا – گروه علوم و فنون دریا وزارت علوم قرار می‎گیرد.

وی درپایان گفت: امید است با برگزاری این نوع نشست‌ها، اهداف مقام معظم رهبری در ارتقا علوم انسانی، علوم انسانی دریا هم بتواند بر حوزه بهره برداری و استفاده از دریا و اقیانوس، این نعمت حیاتی و رایگان الهی و همچنین تاثیر کمی و کیفی خود را در آموزش عالی، صنایع و خدمات دریایی مرتبط تحقق یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.