سرقت از طلافروشی برای پرداخت مهریه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

زن و مرد جوان بعد از جدایی از همسرانشان با یکدیگر همدست شدند تا دست به سرقت از طلافروشی‌ها بزنند.

خبراقتصادی:بعد از ظهر ۱۵مرداد امسال، ماموران پلیس ساری در جریان سرقت از یک طلافروشی در این شهر قرار گرفتند و راهی محل اتفاق شدند. در جریان این سرقت، صاحب طلافروشی با ضربه چاقوی یکی از دزدان به‌شدت مجروح شده و سارقان سوار بر یک موتورسیکلت، متواری شده بودند. ماموران به تحقیق از صاحب طلافروشی پرداختند و او گفت:

حدود ساعت ۱۴:۳۰داخل مغازه بودم که زن و مردی به ویترین نزدیک شدند و مرد جوان با پتکی که در دست داشت ضربه‌ای به شیشه زد. با همان ضربه اول شیشه شکست و زن و مرد جوان آغاز به جمع‌آوری طلاها کردند. وقتی از مغازه خارج رفتم تا مانع آنها شوم، مرد جوان با چاقو ضربه‌ای به من زد و از شدت خونریزی روی زمین افتادم. آنها در چشم بر هم زدنی، مقدار بسیاری طلا داخل ساکی ریختند که همراهشان بود و سوار بر یک موتورسیکلت متواری شدند. ماموران با دریافت مشخصات دزدان و موتور آنها طرح مهار را اجرا کردند و تمامی خیابان‌های منتهی به محل سرقت زیرنظر گرفته شد. دقایقی از وقوع سرقت قبل بود که ماموران پلیس در یکی از خیابان‌های شهر، مرد جوان را سوار بر موتورسیکلت شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

این مرد در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت اعتراف کرد و مدعی شد که همدستش زنی به نام مریم است. او گفت: من در کار خرید و فروش ضایعات بودم و به‌صورت خانوادگی این کار را انجام می‌دادیم. سال قبل، وقتی همسرم از من جدا، مهریه‌اش را به اجرا گذاشت و دادگاه مرا محکوم به پرداخت آن کرد. اما من پولی نداشتم و باید راهی زندان می‌شدم. چندبار نزد پدرم رفتم و از او درخواست پول کردم اما وی از پرداخت پول اجتناب کرد و من که عصبانی شده بودم، خرید و فروش ضایعات را رها کردم و تصمیم گرفتم سراغ کار دیگری بروم. متهم ادامه داد: همان موقع بود که با مریم آشنا شدم. او خواهر یکی از مشتریانم بود و ۲سال پیش از شوهرش جدا شده بود. هر دوی ما به پول نیاز داشتیم و چون کسی را نداشتیم که به ما کمک کند، نقشه سرقت کشیدیم.

چند روز قبل از سرقت به بهانه خرید طلا به طلافروشی مورد نظر رفتیم و در آنجا من متوجه شدم که جنس شیشه‌های ویترین خوب نیست. برای همین یک پتک تهیه کردیم و روز اتفاق برای سرقت راهی آنجا شدیم اما در جریان دزدیدن طلاها، مجبور شدم با چاقو صاحب مغازه را مجروح کنم.

بعد از اعترافات این مرد، تحقیقات برای دستگیری همدست او ادامه یافت اما این زن با اطلاع از دستگیری مرد جوان متواری شده بود. سرهنگ عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با بیان این خبر گفت: تحقیقات برای دستگیری مریم ادامه داشت تا اینکه ۴۸ساعت بعد، وی درحالی‌که در خانه یکی از بستگانش مخفی شده بود دستگیر شد و به سرقت اعتراف کرد. وی افزود: با توجه به شگرد این زن و مرد، تحقیقات برای شناسایی دیگر سرقت‌های احتمالی آنها ادامه دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.