سرقت اطلاعات ۴۰میلیون کارت اعتباری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تارگت اعلام کرد: هکرها با سرعتی بی سابقه عمل کرده اند

هکرها اطلاعات ۴۰ میلیون کارت اعتباری متعلق به خریداران در آمریکا که طی سه هفته قبل از فروشگاه های شرکت خرده فروشی تارگت خرید کرده اند را به سرقت بردند

خبراقتصادی:شرکت تارگت اعلام کرد، هکرها اطلاعات ۴۰ میلیون کارت اعتباری متعلق به خریدارانی را که در سه هفته ابتدایی فصل تعطیلات از فروشگاه های این شرکت بازدید کرده اند را به سرقت برده اند. این دومین سرقت بزرگ اطلاعات گزارش شده از سوی یک شرکت خرده فروش آمریکایی است.

به گزارش رویترز، هکرها با سرعتی بی سابقه عمل کرده اند و اقدامات خود را از یک روز قبل از جشن شکرگذاری تا یکشنبه قبل یعنی به مدت ۱۹ روز در فصل اوج خریدهای جشن کریسمس ادامه داده اند.

شرکت تارگت، سومین شرکت بزرگ خرده فروشی در آمریکا اعلام کرد، با کمک ماموران فدرال و کارشناسانی از خارج از دولت در حال انجام تهمیداتی برای جلوگیری از تکرار حملات مشابه در آینده است. شرکت تارگت اشاره ای به جزئیات و نحوه هک شدن سیستم امنیتی کارت های اعتباری نکرده است.

زمان انجام این حمله سایبری بدترین زمان برای شرکت تارگت بوده است، به طوری که درست قبل از سومین روز از چهار روز شلوغ فصل خرید برای شرکت های خرده فروشی اتفاق افتاده است که معمولا شرکت ها در این ایام بیشترین تخفیف ها را برای جلب مشتری به خریداران ارائه می دهند. شرکت تارگت پس از خریدهای ناامیدکننده در سه ماهه سوم سال، ماه قبل پیش بینی خود از میزان سود دهی اش را کاهش داده بود.

پس از افشای این سرقت بزرگ، اعتراضات گسترده ای از سوی مشتریان در شبکه های اجتماعی مطرح شد.

مارک رش، از مقامات سابق قضایی آمریکا در زمینه جرائم سایبری گفت: «بیشتر این حملات هزینه فعالیت های تجاری می باشند. اما حمله ای که این شرکت بزرگ  خرده فروشی را در فصل اوج خریدهای کریسمس هدف قرار داد، چیزی بیش از این بوده است، زیرا میزان اعتماد خریداران را کاهش می دهد.»

ماموران تحقیق همچنان در تلاش اند تا بفهمند این حمله چگونه انجام گرفته است و آیا هکر ها از ضعف شبکه رایانه ای شرکت تارگت استفاده کرده اند یا از طریق ارائه دهندگان سرویس های کارتهای اعتباری توانسته اند به شبکه نفوذ کنند


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.