سرقت اطلاعات ۴ هزار مدیربانک آمریکا

۲۳ام بهمن ،

بینا- متخصصان هنوز موفق به برآورد میزان دقیق خسارات وارده به شبکه‌های رایانه‌ای بانک مرکزی آمریکا در پی حمله سایبری هفته قبل به این بانک نشده اند.
به گزارش بینا به نقل از وی تری، سخنگوی بانک مرکزی آمریکا می گوید هنوز مشخص نیست در جریان این حمله هکری چه میزان از اطلاعات به سرقت رفته و داده های مسروقه دقیقاً مرتبط با کدام بخش ها بوده اند.
به گفته وی، ارزیابی جامع میزان خسارات وارده کماکان ادامه دارد تا مشخص شود چه نوع اطلاعاتی در دسترس هکرها قرار گرفته است. در حالی که اف بی آی پیگیری این پرونده را بر عهده دارد، هنوز هیچ سرنخی در مورد مسئول این حملات به دست نیامده است.
در اواخر هفته قبل یکی از وب پایگاه اینترنتی های داخلی بانک مرکزی آمریکا هک شد. در همین حال اعضای گروه هکری ناشناس از سرقت اطلاعات شخصی بیش از ۴ هزار نفر از مدیران عامل بانک های مختلف آمریکایی خبر داده اند.
موفقیت آمیز بودن این حملات یک بار دیگر بحث در مورد ضرورت ارتقای امنیت زیرساخت های حساس بانکی، دولتی و خصوصی در آمریکا را به میان آورده است. دولت آمریکا بیم دارد اطلاعاتی که از این طریق افشا می گردد در نهایت منجر به خسارات غیرقابل جبران به منافع ملی این کشور شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.