سرقت بیش از ۷۵ درصد شماره های امنیتی در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

یک هکر خارجی بیش از ۳٫۶ میلیون شماره امنیتی و ۳۸۷ هزار شماره کارت های اعتباری را از اداره مالیات بر درآمد ایالت کارولینای جنوبی آمریکا سرقت نمود و ۴٫۷ میلیون نفر را در خطر سرقت امنیتی قرار داد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از راشاتودی، طی ۱۴ سال قبل اگر شماره امنیتی شخصی در کارولینای جنوبی iبه سرقت می رفت ، دولت او را موظف می نمود iبه سرعت در سازمان حمایت از مصرف نماینده ثبت نام کند تا از حقوقش دفاع شود.

این هکر در ماه آگوست کار خود را آغاز نمود و توانست iبه سیستم مرکزی اداره مالیات بردرآمددسترسی پیدا کند اما تا ماه اکتبر هیچکدام از سرویس های امنیتی متوجه این دسترسی نشدند. بنابراین وی دو ماه وقت داشت تا اطلاعات امنیتی بسیاری را سرقت کند.

جیمز اتر، مدیر اداره مالیات بردرآمد بیان نمود: این هکر از اولین سرقت امنیتی در وقت های ۳ و ۱۳ سپتامبر مجددا توانست از سیستم مرکزی سرقت کند. اتر خاطر نشان نمود که این در حالی است که در ماه آگوست هیچ گزارش تفسیریی مبنی بر سرقت نداشتیم.

وی در ادامه گفت: این هکر در ماه آگوست از اطلاعات هک شده هیچ استفاده ای نکرده بود.

سرویس های امنیتی تا دهم اکتبر هیچ گونه اطلاعی از این سرقت نداشتند بنابراین هکر وقت کافی داشت تا اطلاعات شخصی ۳٫۶ میلیون مالیات دهنده را خارج کند.

نیکی هالی شهردار ایالت کارولینای جنوبی در کنفرانس خبری اذعان نمود: گزارش تفسیری ارائه شده بیانگر تعداد بالای اطلاعات هک شده است. ما در حال انجام اقدامات سریعی هستیم تا از اطلاعات مالیات دهندگان محافظت  کنیم.

این در حالی است که ۱۶۰۰۰ کارت اعتباری هیچ گونه امنیتی ندارند.

آشلی رینولدز، ساکن ایالت کارولینا گفت: مردم از خوف این سرقت امنیتی بیمار شده اند و شب ها خواب ندارند. ثبت دوباره اطلاعات آماری ممکن است سال ها iبه طول انجامد.

قرار است یک کمیته بین المللی رسیدگی iبه جرائم شکل گیرد تا میزان سرقت امنیتی را برآورد کند.

بازرسان سعی دارند بفهمند که آیا اطلاعات iبه طور حتم هک شده اند و یا مالیات دهندگان برای منافع خود وجهی iبه هکر پرداخت نموده اند تا اطلاعات آنها را سرقت کند.

در حالیکه سرویس امنیتی در تاریخ ۱۰ اکتبر از این موضوع مطلع شده بود، اما مقامات ایالتی روز جمعه این سرقت را افشا نمودند و مردم  به سبب محرمانه نگه داشتن این خبر از سوی مقامات امنیتی، خشمگین شدند.  

اگر چه این هک بزرگترین سرقت در تاریخ آمریکا iبه شمار می آید اما اولین آنها نبود.

در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۲ حدود نهصد هزار شماره امنیتی از سیستم اداره خدمات درمانی ایالت یوتا iبه سرقت رفت.

در آگوست ۲۰۱۱ گروهی از هکرها ۴۳۰۰۰ شماره امنیتی کارکنان و دانشجویان یکی از دانشگاه های این کشور را از طریق گوگل سرقت نمودند.

در حال حاضر اشخاصی که اطلاعات آنها iبه سرقت رفته iبه شدت نگران امنیت اطلاعات خود در پایگاه داده ها می باشند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.