سرقت تصاویر خصوصی با نصب دوربین مداربسته

۱۷ام بهمن ،

سارقانی که قصد اخاذی ۵۰ میلیون تومانی را داشتند…

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ نصاب دوربین‌های مداربسته یک شرکت تجاری در مشهد، که با سرقت تصاویر خصوصی صاحب محل به کمک دوست خود، قصد اخاذی ۵۰ میلیون تومانی را داشت، همراه همدستش از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری دو مرد جوان که با سرقت تصاویر خصوصی صاحب یک شرکت تجاری در مشهد، قصد اخاذی ۵۰ میلیون تومانی از وی را داشتند، خبر داد و گفت: هفته قبل مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی علیه مردی به اتهام اخاذی شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، مردی با او تماس گرفته و با ادعای این‌ که تصاویر خصوصی‌اش را در اختیار دارد، از وی در قبال پخش نشدن تصاویر در اینترنت، ۵۰ میلیون تومان خواسته است.

وی افزود: مرد اخاذ حتی برای صحت ادعایش یک سی‌دی حاوی تصاویر خصوصی شاکی را به محل کارش ارسال می‌کند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی یادآور شد: با طرح این شکایت، جستجو برای دستگیری مرد اخاذ آغاز شد تا این که ماموران اطلاع یافتند دوربین‌های مداربسته موجود در شرکت شاکی، به سیستم مرکزی رایانه متهم نصب بوده و وی به این طریق توانسته تصاویر دوربین‌های شرکت را هک کند.

 

 

ردپای نصاب دوربین‌های مداربسته در اخاذی

عرفانی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات ماموران متوجه شدند چندی پیش مردی که در زمینه نصب دوربین‌های مداربسته فعالیت داشته، دوربین‌ها را در شرکت شاکی نصب کرده است.

به این ترتیب نصاب دوربین‌های مداربسته به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز پیش دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس فتای استان خراسان رضوی اعتراف کرد با همدستی یکی از دوستانش به قصد اخاذی از صاحب شرکت، تصاویر خصوصی او را دزدیده است.

اعتراف متهم به دزدیدن تصاویر خصوصی شاکی

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی افزود : در تحقیق از متهم معلوم شد او کارگر یک مرکز تجهیز و نصب دوربین‌های مداربسته بوده و هنگام مراجعه به دفتر شرکت برای نصب دوربین، متوجه وضع مالی مناسب مدیر شرکت شده و تصمیم گرفته از وی اخاذی کند. او موضوع را با یکی از دوستانش در میان گذاشته و با هک کردن سیستم رایانه‌ای شاکی که تصاویر دوربین‌های مداربسته شرکت در آنجا ذخیره می‌شده، تصاویر خصوصی صاحب شرکت را به دست آورده است.

عرفانی یادآور شد: در ادامه مشخص شد، متهم با سرقت تصاویر خصوصی صاحب شرکت قصد اخاذی ۵۰ میلیون تومانی را داشته اما پیش از هر اقدامی توسط پلیس فتا دستگیر می‌شود.

وی افزود: در پی اعتراف متهم ، دیگر همدست او هم دستگیر شد و به سرقت تصاویر خصوصی شاکی به قصد اخاذی اعتراف کرد. 

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با اخطار به شهروندان از آنها خواست برای نصب دوربین‌های مداربسته در شرکت‌های خود، از مراکز معتبر در این زمینه کمک بگیرند و تصاویر خصوصی خود را به‌هیچ عنوان در رایانه‌های شخصی محیط کارشان قرار ندهند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.