سرقت میلیاردی از صندوق امانات بانک

مردی که به اتهام سرقت سکه، طلا و جواهرات میلیاردی و ارز سه مشتری از صندوق امانت آنها در یکی از بانک‌های دولتی دستگیر شده بود،بزودی در شعبه ۱۰۴۴ مجتمع قضایی قدوسی تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده شهریور ۸۸ در پی شکایت یک زن تهرانی مبنی بر سرقت طلا و جواهراتش از صندوق امانات یکی از بانک‌ها در شمال تهران در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاکی گفت: مدتی پیش برای اطمینان خاطر و جلوگیری از سرقت اموالم، تصمیم گرفتم با اجاره صندوق امانات یکی از بانک‌‌ها در شمال تهران، اسناد ملکی، سکه و طلا و جواهرات خانوادگی‌ام را آنجا نگهداری کنم.

شاکی با اشاره به نحوه سرقت اموالش گفت: چند روز پیش از دزدیده شدن اموالم، تعدادی از طلاهایم را از صندوقم برداشتم و دو روز بعد از آن، هنگام گذاشتن بخشی از طلاهایم در صندوق امانت پس از باز کردن در صندوق متوجه سرقت ۶۰ عدد سکه طلا و صندوقچه طلا و جواهراتم به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان شدم.

وی اضافه کرد: بشدت شوکه شده بودم و باور نمی‌کردم اموالم به سرقت رفته است.

با صدای فریاد‌های من، یکی از کارمندانی که مسوول واحد صندوق امانات بانک بود، سراسیمه به من نزدیک شد و وقتی ماجرا را برای او بازگو کردم، ادعا کرد حتما اموال را به مکان دیگری انتقال داده و فراموش کرده‌اید.

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و تحقیق در این باره آغاز شد. در مرحله بعدی، با توجه به این که شاکی از کارمند صندوق امانات شکایت کرده بود، زن کارمند بازداشت شد. این زن در بازجویی پلیسی ادعا کرد از سرقت اموال شاکی ‌خبر ندارد.

در حالی که تحقیق از این زن ادامه داشت، دو مرد دیگر نیز که دارای صندوق امانات در همان بانک بودند، با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌‌های مشابهی را ارائه کردند.

دو سرقت مشابه دیگر از صندوق امانات بانک

یکی از شاکیان که پزشک بود، درباره نحوه سرقت اموالش گفت: وقتی برای بررسی اموالم به واحد صندوق امانات بانک رفته بودم، متوجه شدم ۲۰۰ عدد سکه و مقادیری یورو و دلارهایم دزدیده شده است.

این در حالی بود که کلید را فقط من داشتم و یدک آن در اختیار بانک بود. در ادامه تحقیق معلوم شد، پول و طلای میلیونی شاکی دیگر نیز از صندوق امانات به طرز مرموزی سرقت شده است.

ماموران با اطلاعات به‌دست آمده از شاکیان متوجه شدند، هر سه شاکی در صندوق امانات یک بانک، اموال خود را نگهداری می‌کردند و سرقت‌ها در روز‌های متفاوت اتفاق افتاده است. زنی که کارمند بانک بود در بازجویی مجدد ادعا کرد از سرقت اموال دو شاکی دیگر نیز بی‌خبر است.

دستگیری یک مظنون

به این ترتیب برای این زن به اتهام خیانت در امانت قرار قانونی صادر شد، اما تحقیقات پلیس برای دستگیری سارق صندوق‌های امانات بانک ادامه داشت تا این که تابستان سال گذشته ماموران اطلاع یافتند یک مرد بخشی از اموال دزدیده شده را در بازار فروخته است.

به این ترتیب با مشخص شدن هویت این مرد، او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و در یکی از محله‌های مرکزی شهر شناسایی و دستگیر شد.

متهم اضافه کرد: به دلیل آن که مرتب در محل نگهداری صندوق امانات رفت و آمد می​کردم در فرصتی که به​دست آوردم اموال مالباختگان را سرقت و اقدام به فروش طلاهای امانتی کردم.

بنا بر این گزارش، در پی اظهارات متهم برای او قرار قانونی صادر شد. با پایان یافتن تحقیقات پلیسی، پرونده با صدور کیفرخواست برای مرد سارق و کارمند واحد صندوق امانات بانک دولتی به شعبه ۱۰۴۴ مجتمع قضایی قدوسی تهران ارسال شد. قرار است متهمان بزودی محاکمه شوند.


عصر ایران

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. پيمان:

    سلام ، من همون مشتری بانک تجارت هستم که اتهام سرقت از صندوق امانات بهم زده بودند، پرونده وارد مرحله جدیدی شده، بی گناهی من ثابت شد البته خودشون هم میدونستند که من اصلا اونجا نبودم اما واسه حفظ ابروشون میخواستند زندگی منو نابود کنند اما اما خدا نگذاشت مکر حیله گر جاری بشه، خیلی خوشحالم که حقیقت اشکار شد

    • فریبا فریدی نام شما...:

      سرقت از کدوم بانک بوده؟

  2. پیمان:

    بانک نه تنها امانت دار خوبی نبو بلکه سهل انگاری خود را نامردانه گردن همان مالباخته انداخت.وبی مدرک به من تهمت زدند، با اگاهی وبه رست نشاندگی مریمی همه تلاش خود را برای ورود به حریم شخصی زندگی من و به هم زدن ارامش من کردند. اما خدا نامردان را روسیاهکرد وحقیقت را برملا کرد.قوه قضاییه بی گناهی مرا به همگان ثابت کرد.

  3. پیمان:

    متهم پرونده من بودم وهمچنین یکی از مالباختگان هم من بودم.چون اخرین نفری بودم که اعلام سرقت کردم مرا بازداشت کردند.اما رو سیاهی به مریمی افسر اگاهی موند چون خیلی تلاش کرد تقصیر بانک رو گردن من بندازه اما کور خونده.دادگاه پی به حقانیت من برد.حالا بانک باید بیاد از من رضایت بگیره .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.