سرقت میلیونی حساب های اینترنتی در کافی نت غیر مجاز

۰۳م آذر ،

با اقدام به موقع ماموران پلیس فتا خراسان رضوی فردی که در در یک کافی نت غیرمجاز در سطح شهر مشهد اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب های اینترنتی شهروندان می کرد، دستگیر شد.

به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی ثبت شکایتی در دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای مبنی برداشت میلیونی غیرمجاز از حساب اینترنتی فردی و ارسال پرونده آن به پلیس فتای این استان، کارشناسان پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی آغاز کردند.

سرهنگ “سید محسن عرفانی” افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه از شاکی و بررسی پرونده های مشابه با این پرونده مشخص شد که فرد مالباخته برای انجام عملیات های بانکی اینترنتی خود به یکی از کافی نت های غیرمجاز در سطح شهر مشهد مراجعه می کرده که در این رابطه ماموران پلیس فتا با انجام علمیات پلیسی در فضای سایبری و بررسی صحت موضوع متهم را شناسایی و در یک اقدامی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

عرفانی تصریح کرد: در بازجوئی های به عمل آمده متهم که حسن نام داشته و ۲۲ سال دارد با توجه به مدارک موجود به جرم خود اعتراف کرد و مشخص شد که این فرد با ایجاد و نصب نرم افزاری در روی سیستم های داخل کافی نت، به محض خرید بصورت اینترنتی و ارتباط کاربر با درگاه بانکی مورد نظر، شماره حساب و رمز عبور کاربر را سرقت می کرده و در فرصتی مناسب اقدام به تخلیه حساب شهروندان می کرده که در این رابطه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایی به مقامات قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در انجام عملیات های بانکی به کافی نت های داری مجوز مراجعه و از امنیت فضای موجود مطمئن شوند و در صورت ملاحظه موارد مشکوک بلافاصله رمز اینترنتی خود را عوض کنند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.