سرقت ۱۰۰ خودروی مدل بالا در غرب پایتخت

اعضای باند دزدان خودروهای مدل بالا که در غرب تهران به ۱۰۰ سرقت دست زده‌اند در تجسس‌های پلیسی و قضایی به دام افتادند. پلیس با اقدامات اطلاعاتی توانست سردسته باند را در خانه تیمی‌اش شکار کند.

افکارنیوز: اوایل اسفندماه سال گذشته مردی پای در کلانتری گذاشت و به افسر نگهبان گفت: برای استراحت به خانه رفتم و خودروی مزدا ۳ سفید رنگم را جلوی در خانه پارک کردم. زمانی که قصد داشتم از خانه خارج شوم متوجه دزدیده شدن خودروام شدم. وقتی مشخص شد که خودروی مدل بالا در روز روشن به سرقت رفته است با دستور بازپرس نصرتی از شعبه ۷ دادسرای امور جنایی تهران تیمی از اداره ۲ پلیس آگاهی پایتخت برای ردیابی دزدان وارد عمل شد. کارآگاهان در نخستین مرحله تحقیقات پی بردند سرقت‌های مشابهی در غرب تهران صورت گرفته و پلیس با یک باند از دزدان حرفه‌ای روبه‌رو است که هیچ ردپایی از خود برجای نمی‌گذارند.در تجسس‌های پلیسی مشخص شد که دزدان بین ساعات ۳ تا ۵ عصر و زمانی که طعمه‌هایشان در حال استراحت بودند خودروهای مدل بالا، پژو ۲۰۶، پرشیا و مزدا ۳ را شناسایی و دست به سرقت می‌زدند. با گذشت ۴ ماه از تحقیقات پلیسی در حالی که تجسس‌ها به درهای بسته خورده بود کارآگاهان توانستند در تجسس‌های اطلاعاتی رئیس باند را که «کیومرث» نام داشت و یکی از مجرمان قدیمی است، شناسایی کنند.با زیر نظر گرفتن مخفیگاه «کیومرث» پلیس توانست وی را زمانی که با دو همدستش در خانه تیمی به توطئه‌چینی می‌پرداخت، غافلگیر و دستگیر کنند. «کیومرث» ابتدا خود را بی‌گناه دانست و زمانی که مدارک مبنی بر سرقت‌هایش را دید به بازپرس نصرتی گفت: بین ساعت ۳ تا ۵ با شناسایی خودروها در خیابان‌های خلوت در غرب پایتخت با یک پیچ‌گوشتی در خودروها را باز کرده و دست به سرقت می‌زدیم. وی افزود: غرب تهران موقعیت جغرافیایی مناسبی برای سرقت‌هایمان در روز روشن داشت چرا که بلافاصله داخل بزرگراه‌ها افتاده و به راحتی فرار می‌کردیم.

کیومرث گفت: بعد از دزدی خودروها را با قیمت پائین به مالخرها می‌دادیم و آنان با سند نمره کردن خودروهای دزدی، خودروها را با قیمت واقعی به فروش می‌رساندند.با اعترافات سردسته باند، بازپرس جنایی تهران دستور داد تا پلیس ۷ تبهکار حرفه‌ای سند نمره کردن خودروهای سرقتی را به دام اندازد که با ردیابی آنان و بازجویی‌های قضایی و پلیسی مشخص شد بیش از ۱۰۰ خودرو در غرب پایتخت از سوی این باند دزدیده شده است.

بنابراین گزارش بزرگترین عضو این باند ۵۵ ساله و کوچک‌ترین عضو ۲۳ ساله است که بعد از سند نمره کردن خودروهای سرقتی اقدام به فروش آنها می‌کردند و پول میلیونی به جیب می‌زدند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.