سرقت ۸ میلیاردی کابل و تجهیزات مخابرات فارس

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیرعامل مخابرات استان فارس گفت: بالغ بر ۸ میلیارد تومان از تجهیزات و سیم های مخابراتی در سطح فارس به سرقت رفته است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: از سال ۸۸ به بعد شاهد سیر صعودی سرقت کابل و تجهیزات مخابرات در سطح این استان بوده ایم.
 
 
هومان محمودی در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: طی این سال ها بالغ بر ۸ میلیارد تومان از تجهیزات و سیم های مخابراتی در سطح فارس به سرقت رفته است.
 
وی با بیان اینکه در هیچ استانی شاهد این میزان سرقت نبوده است، گفت: قبلا مدیرعامل شرکت مخابرات اراک بوده ام، سرقت کابل و تجهیزات مخابرات در آن استان صفر بود حال آنکه فارس بیشترین میزان سرقت را دارد.
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه طی ماه های اخیر مامورانی را موظف به بازرسی و نظارت شبانه بر شبکه مخابرات کرده است، گفت: فارس استانی بسیار گسترده است و نمی توان با نیروی انسانی این شبکه را حفاظت کرد.
 
محمودی با تصریح اینکه تمام مقام های امنیتی و انتظامی استان در جریان موضوع می باشند، گفت: هم اینک ۱۳۴ سارق که توسط ماموران پلیس در حین سرقت تجهیزات مخابرات دستگیر شده اند در زندان بسر می برند و ۳۳۴ سارق نیز دارای پرونده می باشند.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: می توانستیم مبلغ اختصاص یافته به ترمیم شبکه هایی که به واسطه سرقت مختلف شده است را برای توسعه اختصاص دهیم.
 
محمودی همچنین با بیان اینکه پیمانکاران از اغلب طرح های به پیمان و مناقصه گذاشته شده از سوی مخابرات، استقبال نمی کنند، تحریم ها را در این امر دخیل دانست و در عین حال گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک با اندیشیدن تمهیداتی، طرح های مورد نظر را به پیمانکاران واجد شرایط واگذار و اجرایی کنیم.
 
مدیر عامل مخابرات فارس سبب بروز مشکل آنتن دهی همراه اول در بعضی نقاط شهری در شیراز را وجود ساختمانهای بلند دانست و گفت: مخابرات در نقطه ای پایگاه اینترنتی ایجاد می کند و وقتی ساختمانی مقابل آن احداث شود، سبب کاهش محدوده تحت پوشش آنتن دهی خواهد شد.
 
محمودی وجود بعضی مشکلات در توسعه شبکه های مخابراتی در فارس را پذیرفت و تاکید کرد: مدعی نیستیم که هیچ مشکلی وجود ندارد، اما تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام داده و خواهیم داد.
وی در خصوص جمع آوری تلفن های عمومی رایگان را مصوبه مجمع شرکت مخابرات دانست و گفت: افزایش تعداد تلفنهای همراه، استفاده از تلفن های همگانی را کاهش داده بود لذا مصوب شد که بعضی از این تلفن ها جمع آوری و بعضی نیز با تلفن های کارتی جایگزین شود.
 
این مقام مسئول در عین حال خاطرنشان کرد: مخابرات موظف به نصب تلفن رایگان در بیمارستانها، پایانه های مسافربری و سایر اماکن تجمع عمومی است، لذا اگر در جایی این اماکن تلفنها جمع آوری شده است مجددا نصب خواهد شد.
 
محمودی همچنین از زیر پوشش قرار دادن ۸۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت توسط این شرکت خبرداد و گفت: طی هفته قبل ۲۲ پایگاه اینترنتی تلفن همراه در شیراز نصب شده است و در فاز ۵ توسعه پایگاه اینترنتی های تلفن همراه، تلاش می کنیم بخش اعظمی از نقاطی که مشکل آنتن دهی وجود دارد را رفع کنیم.
 
مدیر عامل مخابرات فارس در پاسخ به انتقادات خبرنگاران از افت جایگاه فارس در مقایسه با سایر نقاط کشور، قول داد که تمام تلاش خود را برای رسیدن به حد انتظارات مردم و رسانه ها انجام دهد.
 
محمودی گفت: طرح های بسیاری را در فارس آماده بهره بردرای کرده ایم که به زودی افتتاح خواهیم کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.