سرلشکرصفوی: رسانه‌های ترکیه موضع ایران را بازتاب ندادند

سرلشکرصفوی: رسانه‌های ترکیه موضع ایران را بازتاب ندادند
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه دولت ترکیه در کودتای نظامی غافلگیر شد، گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه چند ساعت قبل از آغاز کودتا، از تحرکات نیروی هوایی و نیروهای مسلح و ارتباطات آن‌ها با فتح‌الله گولن مطلع شده بودند.

 به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز:سردار سرلشکر یحیی صفوی صبح امروز در یادواره شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه پاسداران استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، در ابتدای سخنانش سلام گرم مقام معظم رهبری را به تک تک خانواده‌های شهدا ابلاغ کرد و اظهار داشت: عزت، عظمت و سربلندی امروز ایران را مدیون شهدا هستیم و دعا می کنیم که خداوند ما را با این شهدا مشحور کند.

وی با بیان اینکه همواره در کنار مردم آذربایجان بودن را افتخار خود می‌دانستم، افزود: با خدا عهد و پیمان بسته‌ایم دست از دفاع از انقلاب اسلامی، رهبری، ملت ایران و ملت‌های اسلامی تا سر حد شهادت برنداریم.دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه سطح بندی اطلاعات راهبردی، منطقه‌ای و ملی را بر‌اساس طبقه‌بندی مورد اشاره قرار داد و گفت: علاوه بر دشمنان فرامنطقه‌ای، ما ۱۵ کشور همسایه داریم که در سطوح راهبری با دسترسی به اطلاعات و نیات دشمنان اصلی، باید تصمیمات دقیقی اتخاذ شود تا سیاست تعاملی، تقابلی و یا تهاجمی انتخاب شود.
سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه هرکدام از تصمیمات را باید بر‌اساس اطلاعات دقیق نیروهای اطلاعاتی اتخاذ کنیم، افزود: در سطح ملی هر حکومت و دولت نسبت به منابع و عوامل قدرت ملی، ضعف‌ها، دشمنی‌ها، عوامل نارضایتی، گروه‌های ضد انقلاب و تهدیدکنندگان کشور، باید اشراف اطلاعاتی داشته باشد تا بتواند تصمیمات درستی را بگیرد.
وی با بیان اینکه به مجموعه تلاش‌ها و اقداماتی که در اثر آن یک سازمان اطلاعاتی احاطه و تسلط کامل بر وقایع و حوادث پیرامون خود برای تصمیم‌گیری دقیق جهت پیشگیری و دفع و مقابله با آسیب‌ها را داشته باشد، اشراف اطلاعاتی می‌نامیم، تصریح کرد: تولید فرصت و اقدام به موقع نتیجه اشراف اطلاعاتی است و نداشتن آن، برابر با غافلگیری است.
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به برخی غافلگیری‌های اطلاعاتی در اوایل انقلاب اظهار داشت: اوایل انقلاب در سقوط پادگان مهاباد در اسفند ۵۷ غافلگیر شدیم، در حمله نظامی آمریکا به ایران در اردیبهشت ۵۹ با هواپیما و هلیکوپتر در طبس غافلگیر شدیم، در ۳۱ شهریور ۵۹ با حمله صدام، دچار غافلگیری استراتژیک شدیم و دیر بیدار شدیم، در انفجار حزب جمهوری اسلامی و نخست وزیری غفلت داشتیم، در شهادت نمایندگان امام خمینی(ره) در استان‌ها و ائمه جمعه در محراب غافگیر شدیم و در حمله مجدد عراق در اواخر جنگ به فاو و شلمچه و عملیات مرصاد دچار غافلگیری شدیم، بنابراین نداشتن اطلاعات برابر با غافلگیری است.
وی نقش شهدای اطلاعات را در جنگ یادآور شد و گفت: بدون شک یکی از عوامل پیروزی در عملیات‌های بزرگ، اطلاعات دقیق از دشمن وغیره بود که با شناسایی نقاط ضعف دشمن، آتش را بر نقاط ضعف دشمن فرود می‌آوردیم.
سرلشکر صفوی کسب اطلاعات از افسران اسیر شده عراقی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در عملیات بیت المقدس در خرمشهر فقط ۱۰ هزار اسیر گرفتیم که این موفقیت با کارهای اطلاعاتی حاصل شد.
وی با تاکید بر اینکه ایمان، شجاعت و فکر برتر، قدرت نیروهای اطلاعاتی ایران است، تصریح کرد: نقطه قوت نیروهای اطلاعاتی ایران این بود که اطلاعات را با شجاعت تا عمق ۵۰۰ کیلومتری کسب می‌کردند که حتی مواردی پیش آمده که نیروهای اطلاعاتی بعد از زیارت کربلا، عکس‌های خود را برای ما می فرستادند.
سرلشکر صفوی در ادامه در تشریح وضعیت دولت ترکیه گفت: دولت ترکیه در این کودتای نظامی غافلگیر شد اگرچه دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه چند ساعت قبل از آغاز کودتا، از تحرکات نیروی هوایی و نیروهای مسلح و ارتباطات آن‌ها با فتح‌الله گولن مطلع شده بودند و همین فرصت کافی بود تا کودتا را با شکست مواجه کنند.
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به موضع‌گیری به هنگام و اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره وقایع ترکیه گفت: متأسفانه رسانه‌های ترکیه موضع‌گیری صریح و به‌موقع مسئولان ایران در رابطه با محکومیت کودتا را بازتاب ندادند.

تاریخ انتشار خبر: ۲۷ July 2016 | 5:45 am
باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.