سرلشکر جعفری:موظف به دفاع در‌ جنگ‌های اقتصادی و سیاسی هستیم

۲۸م آذر ،

فرمانده کل سپاه گفت: امروز تهدید نظامی حالتی بالقوه دارد اما در اولویت نیست و بحث جنگ فرهنگی و سپس جنگ های اقتصادی و سیاسی مطرح است که سپاه وظیفه دفاع از انقلاب را در این عرصه ها را نیز دارد.

به گزارش ممتازنیوز ، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع دانش آموختگان دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه (دافوس) با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای مختلف جهان، اظهار داشت: جوهره این حرکت و بیداری اسلامی در کشورهای جهان را باید در دفاع مقدس مردم ایران اسلامی مقابل نظام سلطه در طول ۸ سال جنگ تحمیلی جستجو کرد.

فرمانده کل سپاه ضمن اشاره به نقش مهم این دانشکده بر تربیت فرماندهان کارآمد سپاه، اظهار داشت: دانشکده فرمانده و ستاد سپاه (دافوس) یکی از مهمترین اجزای سپاه است که با جرات و شهامت در راستای ارتقای توان سپاه در تمامی عرصه ها فعالیت می کند.

وی افزود: در چند سال اخیر کارهای خوبی در دانشکده دافوس انجام شده است اما به سبب فزونی کارها، هیچگاه اقدامات و فعالیت‌ها در این خصوص کافی نخواهد بود و نیاز به فعالیت های مجدانه هر روز بیش از پیش احساس می گردد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به فلسفه وجودی سپاه خاطرنشان کرد: مامویت اصلی سپاه پاسداران و فلسفه وجودی این نهاد در دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن معنا و تجلی پیدا می کند و توجه به این موضوع به فهم دقیق موقعیت و نیازهای آن منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر به هر سببی این جامع نگری را کنار بگذاریم، انحراف از ماموریت‌های اصلی سپاه را در پی خواهد داشت و باید با دید گسترده ای به این موضوع نگریست و فرماندهان و مدیران باید تربیت و آموزش داد که ماموریت های محوله سپاه را به نحو احسن انجام دهند.

جعفری با اشاره به تغییر ماهیت تهدیدات در دهه چهارم انقلاب اسلامی تصریح کرد: بر خلاف دهه اول انقلاب که تهدید نظامی و امنیتی بالفعل بود و در الویت قرار داشت و امروز تهدید نظامی حالتی بالقوه دارد اما در اولویت نیست و بحث جنگ فرهنگی و سپس جنگ های اقتصادی و سیاسی مطرح است که سپاه وظیفه دفاع از انقلاب را در این عرصه ها را نیز دارد.

وی افزود: مهم این است که بدانیم در هر مقطع زمانی تهدیدات در کدام عرصه بروز می شوند که با حفظ آمادگی دفاعی و نظامی نیز متناسب با آن، خود را برای دفاع در مقابل تهدیدات آماده کنیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به بخشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افزود: در مورد ماموریت فکر کردن ، حرف زدن و حتی بحث در مورد ماموریت ها و آمادگی های سپاه سبب به روز و دور شدن از کهنگی خواهد شد.

فرمانده کل سپاه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم آموزش دوره‌های دافوس در سطح فراگیر فرماندهان سپاه، بکارگیری سرفصل دروس مدیریت و اداره سازمانی و همچنین تربیت فرماندهان بصیر ، آگاه و حرکت کننده در مسیر رسالت پاسداری تاکید کرد.

سرلشکر جعفری در پایان از دانش آموختگان برتر و ممتاز دوره‌های دافوس دانشگاه جامع امام حسین (ع) تقدیر و تجلیل کرد.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.