سرمایه‌گذاری کن جوون

گردآوری توسط گروه موفقیت ممتاز نیوز

نگارش توسط سامان در سه شنبه, ۰۱ جولای ۲۰۲۴ در موفقیت مالی و ثروت
سرمایه‌گذاری کن جوون

پولدارشدن در سنین جوانی می‌تواند برای یک جوان بزرگ‌ترین آرزویش باشد؛ اما هیچ‌فکر کرده‌اید این پول چه معضلاتی را در حال و آینده‌اش می‌تواند ایجاد کند؟

عوامل فیزیکی، عوامل متافیزیکی

پولدار شدن در سنین جوانی و اصولا هرنوع موفقیتی به دو عامل اصلی برمی‌گردد، یکی عوامل فیزیکی و دیگری عوامل متافیزیکی. عوامل فیزیکی شامل تلاش، پشتکار و عوامل متافیزیکی مثل دعا و توکل کردن. آن کمکی که آدم از خدا می‌گیرد به او کمک می‌کند تا موفق شود هر آدم موفقی به این دو فاکتور نیاز دارد که به طور کلی می‌گوییم هم حرکت هم برکت.

نگاه به پول

پول به خودی خود نمی‌تواند تاثیری در زندگی فرد بگذارد، بلکه این نگاه ماست که می‌تواند زندگی با پول را مثبت بکند یا منفی. خیلی‌ها پول زیادی دارند اما این پول‌ آنجایی که باید برود نمی‌رود و عملا پول راکتی می‌شود؛ اما خیلی از افراد با پولشان بهترین استفاده را می‌کنند.

اگر نگاهمان به پول یک نگاه غائی باشد، اگر پول را هدفمان و آرزویمان بدانیم، پول یک زندگی خشک و بی‌روح برایمان می‌سازد؛ اما اگر پول را برای خدمت‌کردن کارکردن، سرمایه‌گذاری کردن، رشد‌دادن، رشد کردن بخواهیم آن پول می‌تواند ما را خوشبخت کند.

ظرفیت پولدار شدن

قبل از این‌‌که بخواهیم پولدار شویم باید به دنبال کسب ظرفیت پول‌دار شدن باشیم. خیلی از جوان‌هایی که با علت‌های مختلف پولدار می‌شوند تاثیرات مخربی در زندگی‌شان می‌گذارد و جایگاه‌های مختلفی را در زندگی‌مان از بین می‌برد. اگر ظرفیت‌مان کمتر از آن چیزی باشد که به دست می‌آوریم قطعا با شکست بزرگی مواجه می‌شویم یا در بهترین حالتش راکد می‌شویم. خیلی از بازیگرها و فوتبالیست‌هایی که در اوایل ۲۰ سالگی اوج می‌گیرند در پایان دهه دوم زندگی‌شان و حدود ۲۸-۲۷ سالگی سقوط می‌کنند و اگر نگوییم سقوط می‌کنند حداقل راکد می‌شوند و این خاصیت فقط مختص جوان‌های کشور ما نیست. این یک خاصیت جهان‌شمول و حتی انسان شمول است. خدا کند جوان‌هایی که در دوران طلایی‌شان قرار گرفته‌اند و نهایت استفاده را ببرند و فقط به کسب شهرت محدود نشوند چون در یک کلام این دوران، دوران سرمایه‌گذاری است. جوان‌هایی که در این دوران پولدار شده‌اند باید تا می‌توانند محبوبیت و سرمایه‌های مادی‌شان را سرمایه‌گذاری کنند تا در آینده‌ هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی موفق شوند.

پولدارهای پرتوقع

خیلی از ما مشاوران با معضلی به نام جوانانی که زودتر از موعد و بی‌جهت ‌پولدار شده‌اند مواجهیم. این افراد نمی‌توانند خودشان را با هر شرایطی وقف بدهند و توقعات‌شان بسیار بالا می‌رود. انتظاراتشان از خودشان هم بسیار نا‌به‌جاست و به هر کاری تن نمی‌دهند. اصولا دوره جوانی دوره افتخارکردن به داشته‌ها نیست حتی روان‌شناسان غربی می‌گویند فقط دوره میانسالی و پیری است که فرد باید با به‌به و چه‌چه از زندگی و افتخارات و داشته‌هایش بگوید نه دوره جوانی که دوره تلاش و کار است. پس جوان! اگر در دوره جوانی پولدار شده‌ای و موفقی، استفاده کن و سرمایه‌گذاری کن. دوره جوانی نه دوره غم است نه دوره غرور و نه افسردگی نه مباهات بیش از این‌حد. غم و افتخارها برای دوره پیری است.

همسرانی که همسر نیستند در زندگی خانوادگی و شخصی بیش از این‌که این آدم‌ها و این جوانان با مشکل مواجه شوند همسران و فرزندان‌شان با مشکل مواجه می‌شوند. کسانی که یک جوان پولدار و احتمالا مشهور را به عنوان همسر انتخاب می‌کنند، شاید یکی دوسال اول برایشان این زندگی و این آدم و پولش جذابیت داشته باشد؛ اما پس از آن به دنبال عشق و محبت و احساسات می‌روند. همسران این افراد پس از مدتی که از ‌پوسته این افراد که همان پول است عبور می‌کنند؛ به واقعیت فرد می‌رسند و گاه می‌بینند که چیزی در آن نیست و پول یک حجاب است. مهم‌ترین مشکل چنین جوانانی این است که از نظر لذت خیلی زود زندگی‌شان به ته‌خط می‌رسد.

سرمایه‌گذاری کن جوان

مهم‌ترین توصیه‌ام به چنین جوانانی این است که این دوران را به مثابه یک سرمایه ببینید نه دورانی برای لذت‌. نگاهشان به آینده باشد و نگذارند پول جهت زندگی‌شان را تعیین کند و آنها باشند که به پول جهت می‌دهند. جوانانی که بخواهند تمام ابعاد مختلف زندگی‌شان مثل دوست داشتن، دوست داشته شدن، محبت، عشق ورزیدن، مطالعه‌کردن و… را تعطیل کنند در شاخه‌های دیگر به مشکل می‌خورند. یک زندگی بادوام و محکم‌ و موفق زندگی‌ است که همه جهاتش با هم پیش برود و حداقل ارزش‌ها فدای مسائل ریز و کوچک نشود.

پول خوب است به شرطی که آدم ظرفیتش را داشته باشد و بداند چطور از آن استفاده کند. پول اگر فدای امروز شود و موجب شود فردا فراموش شود ضربه مهلکی به فرد وارد می‌‌کند.


تی وی – موفقیت مالی و ثروت
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.