سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد دلاری اعراب برای آب

جام جم آنلاین: کشورهای عربی خلیج فارس قصد دارند طی سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در پروژه های مختلف آبی سرمایه گذاری کنند.

پایگاه اینترنتی ترید عربیا اعلام کرد: این سرمایه گذاری شامل توسعه تکنولوژی و فناوری شیرین کردن آب و جلوگیری از هدر رفتن آب مصرفی و بازیافت مجدد آب در کشورهای عربی خواهد بود .

قرار است پنجمین کنفرانس منطقه ای آب و برق خاور میانه طی روزهای ۸ تا ۱۰ اکتبر در شهر ابوظبی امارات برگزار شود . بر اساس تحقیق مشترک دانشگاه اردن و سازمان یورو عرب ، کشورهای عربی تا سال ۲۰۲۵ میلادی با بحران کمبود آب روبرو خواهند شد اگر مکانیسمهای مناسبی را برای مدیریت منابع آبی و بهینه سازی مصرف آب و در بخشهای کشاورزی و صنعتی اجرا نکنند .

بر این اساس ، امارات قصد دارد طی سالهای آینده پروژه های متعددی را در خصوص مدیریت منابع آبی به بهره برداری برساند . ابوظبی قصد دارد ۳۰ میلیون گالن به ظرفیت دستگاههای آب شیرین کن خود بیفزاید . رییس سازمان آب و برق ابوظبی در این باره گفت ، آب یک کالای نایاب در خاور میانه به شمار می رود و کشورهای عربی خلیج فارس جزء ده کشور بزرگ تولید کننده آب شیرین در جهان هستند .

دستگاههای آب شیرین کن بیش از دو سوم آب مورد نیاز خاور میانه را تامین می کنند و با توجه به رشد فزاینده تقاضای آب باید سرمایه گذاری در این بخش به سرعت افزایش یابد. (فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.