سرمایه گذاران بلند مدت؛ برندگان بازار سرمایه

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امین گفت: روند این روزهای بازار نشان می دهد سرمایه گذارانی که با نگاه بلند مدت وارد بازار سهام شده اند، همیشه برنده هستند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی سنگینیان گفت: سرمایه گذارانی که با نگاه دقیق اقدام به انتخاب سهام پرپتانسیل می کنند، بازدهی خوبی از بازار کسب می کنند.

مدیر عامل تامین سرمایه امین درباره ورود سرمایه گذاران جدید به بازار سهام گفت: بازار سرمایه برای سرمایه گذاران حرفه ای مناسب است و در همه دنیا حتی کشورهای توسعه نیافته کمتر از ۱۵ درصد معاملات در اختیار سرمایه گذاران حقیقی است.

سنگینیان با اشاره به این که معمولا بازیگران اصلی این بازارها حقوقی ها هستند، گفت: حقوقی ها سرمایه گذاران حرفه ای هستند که سازکار و امکانات مناسبی برای تحلیل بازار و دریافت اطلاعات دارند به همین دلیل از قدرت تصمیم گیری بهتری بهره می برند.

وی با اشاره به این که در اکثر کشورها سرمایه گذاران حقیقی کمتر به صورت مستقیم وارد بازار می شوند، گفت: سهم سرمایه گذاران حقیقی در بازار سرمایه انگلیس ۱۸ درصد، هنگ کنگ ۲۱ درصد، چین ۱۰ درصد، هند ۱٫۳ درصد، کره جنوبی ۹٫۶ درصد، آمریکا ۲۷٫۷ درصد و ایران حدود ۵۰ درصد هستند.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین با بیان اینکه سرمایه گذاران حقیقی ها در بازارهای توسعه یافته حضور پر رنگی ندارند، پیشنهاد کرد سرمایه گذاران حقیقی در ایران نیز به طور مستقیم وارد بازار سهام نشوند و از طریق نهادهای سرمایه گذاری واسط اقدام به خرید سهام کنند.

سنگینیان افزود: سرمایه گذاران در شرایط هیجانی بازار باید با تحلیل و شناخت سهام پرپتانسیل اقدام به خرید سهم در بازار کنند تا متضرر نشود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.