سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی در بندر چمخاله

چهارشنبه ۱۰ خرداد – ۰۴:۴۸:۰۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  مدیرکل بنادرودریانوردی استان گیلان گفت:برای ساخت بندر چمخاله به بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است .
به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از مانا، فرهاد منتصر کوهساری گفت:بندر چمخاله حدود دو هفته پیش و پس از رفع مشکل معارضین آن به اداره بنادرو دریانوردی گیلان تحویل شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در حال دیوار کشی هستیم افزود: در حال حاضر عملیات هیدروگرافی ؛ژئوتکنیک؛ توپوگرافی در حال انجام است ضمن اینکه مطالعات مربوط به جانمایی اسکله و موج شکن های این بندر نیز بزودی آغاز خواهد شد.
کوهساری درباره ظرفیت بندر چمخاله نیز افزود: پیش بینی ما در فاز اول ایجاد ظرفیت یک میلیون تنی در فاز اول است که به تدریج افزایش خواهد یافت.
به گفته کوهساری عملیات ایجاد زیرساختهای اولیه در بندر چمخاله ظرف سه ماه آینده آغاز می شود.
مدیرکل بنادرودریانوردی استان گیلان با اشاره به واگذاری بندرچمخاله به بخش خصوصی در سال گذشته گفت: متاسفانه شرکت برنده مناقصه واگذاری بندر چمخاله اسناد و تضمین های لازم را ارئه نکرد در نتیجه قرارداد لغو و واگذاری منتفی شد.
وی افزود:قصد داریم در آینده ایجاد روساختهای بندر چمخاله را به بخش خصوصی واگذار کنیم اما خود تامین زیرساختهای آن را به عهده خواهیم داشت.
چمخاله در ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان ۳۹ کیلومتری غرب رامسرقرار دارد. این منطقه از لحاظ ساحلی دارای یکی از بهترین سواحل ماسه‌ای منطقه است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۰۱۶۴۸۰۹۵۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.