سرمایه‌گذاران طلا باختند

۲۷فروردین۱۳،

سرمایه‌گذاران طلا باختند

بینا- بنا به تحلیل‌های قوی کارشناسان جهانی این بازار، این هفته سخت ترین روزها بر بازار فلزات گرانبها خواهد گذشت که افزایش بیشتر ارزش دلار و تنش‌ها در شبه جزیره کره، آن را تشدید خواهد کرد.
قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی که در دو هفته اخیر روند کاهشی داشته هم اکنون به مرز ۱۳۲۰ دلار رسیده است.
این در حالی است که مخالفت‌ها با تداوم سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو ادامه دارد و به نظر می‌رسد این سیاست‌ها که به افزایش نقدینگی در بازارها و افزایش تورم منجر می‌شوند در آستانه توقف قرار دارند.
اگر این تصمیم عملی شود، منطقی نیست سرمایه‌گذاران به بازار طلا بچسبند و در نتیجه کاهش شدید تقاضای این فلز گرانبها به کاهش بیشتر قیمت آن دامن خواهد زد. این در حالی است که بعضی دیگر از اقتصادهای بزرگ دنیا از جمله چین نیز بنا بر آخرین آمارهای انتشار یافته از این کشور با روند کاهشی تورم مواجه بوده و ژاپن نیز در تلاش است واحد پولی خود را با اصلاحاتی همراه سازد. در این بین خبرها از کاهش تقاضا برای طلا در هند خبر می‌دهند و خبرها دیگری نیز از این کشور انتشار یافته که نرخ تورم آن را پایین‌ترین نرخ از ماه مارس تاکنون نشان می‌دهد.
تمام این موضوعات عوامل اصلی ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار محسوب می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود به زودی قیمت‌ها به مرز هزار و ۲۷۰ دلار در هر اونس برسند. بنا به تحلیل‌های قوی کارشناسان جهانی این بازار، این هفته سخت ترین روزها بر بازار فلزات گرانبها خواهد گذشت که افزایش بیشتر ارزش دلار و تنش‌ها در شبه جزیره کره، آن را تشدید خواهد کرد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.