سرمایه‌گذاری میلیارد یهودی برای از بین بردن مشروعیت مرسی

۲ م دیماه ،

aljazeera444.jpeg

تلویزیون رژیم صهیونیستی از تلاش یک میلیاردر یهودی آمریکایی تبار برای آغاز کمپینی جهت زیر سوال بردن مشروعیت بین‌المللی رئیس جمهوری مصر پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الاهرام، تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبری فاش کرد: شیلدون ادلسون، میلیارد یهودی آمریکایی تبار که از نزدیکان بنیامین نیانیاهو، اول وزیر رژیم صهیونیستی است اخیرا تماس‌هایی با قبطی‌های ساکن آمریکا داشته و سعی دارد به این وسیله کمپینی را برای از بین بردن مشروعیت بین‌المللی محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر تشکیل دهد.

بنا بر گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، کمپین مذکور با کمک گرفتن از رسانه‌های آمریکایی و قانع کردن اعضای کنگره آمریکا جهت تدوین قوانین تازه برای ممنوعیت کمک به مصر آغاز به کار خواهد کرد و بهانه اعضای این کمپین نیز این خواهد بود که قانون اساسی مصر حقوق زنان و قبطی‌ها را پایمال می‌کند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه فاش کرد: ادلسون که صاحب روزنامه اسرائیلی “الیوم”، از روزنامه‌های کثیرالانتشار عبری نیز هست، به همراه قبطی‌های فعال در آمریکا با نمایندگان کنگره دیدارهایی در این راستا انجام داده است.

بنا به نوشته روزنامه الاهرام مصر ادلسون روابطی خوب و قوی با اعضای کنگره و سنا بویژه اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا دارد.

ادلسون در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای حمایت از کمپین انتخاباتی میت رامنی، نامزد جمهوری خواه هزینه کرده بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.