سرمایه‌گذاری ۷۹ میلیارد دلاری سالانه سازمان‌ها برای استفاده از ابزارهای هوشمند تجاری

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در حالی که این روز‌ها شرکت‌های فراوانی تولید ابزارهای هوشمند تجاری (BI) را آغاز کرده‌اند، اما شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگی که از قبل در این زمینه فعالیت داشتند حاکمیت بازار جهانی ابزارهای هوشمند تجاری را در اختیار دارند. 
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی enterpriseappstoday، استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند تجاری طی چند سال اخیر به میزان قابل ملاحظه افزایش یافته است.به گفته «تام پرینگلز» (Tom Pringle) از کار‌شناسان مرکز تحقیقات فناوری Pringle & Company، سازمان‌ها سالانه به‌طور میانگین ۷۹ میلیارد دلار برای استفاده از نرم‌افزار‌ها و خدمات هوشمند تجاری سرمایه گذاری می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۴۳ میلیارد دلار برسد. 
 «تیری آوداس» (Thierry Audas) مدیر بازاریابی محصولات هوشمند تجاری SAP در پاریس در این خصوص توضیح داد: «مهم‌ترین عامل در افزایش سازگاری سازمان‌ها با ابزارهای هوشمند تجاری، کشف سیگنال‌های مخفی در سازمان و کنترل هرچه بیشتر اطلاعات گسترده در هر گوشه از سازمان است تا مدیریت این اطلاعات به خوبی انجام شود». 
او در ادامه گفت: «در حال حاضر سازمان‌ها در بازار رقابتی به جلو گام برمی‌دارند و آنچه که آن‌ها را از رقبا جلو‌تر می‌برد تمرکز هرچه بیشتر بر فناوری‌های هوشمند تجاری است تا اشخاص را به تمام اطلاعات خود متصل کنند». 
این مسئله مهم‌ترین نکته‌ای بوده است که که سبب شده طی چند سال قبل چندین شرکت وارد بازار ابزارهای هوشمند تجاری شوند. با این وجود حاکمیت این بازار را شرکت‌های بزرگی بر عهده دارند که از مدت‌ها قبل ابزارهای یاد شده را تولید می‌کردند. 
بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که هم‌اکنون ابزارهای هوشمند تجاری را در جهان تولید می‌کنند شامل IBM Cognos، SAP، MicroStrategy، SAS و Information Builders می‌شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.