سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری کره‌ برای راه‌اندازی ۵G

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دولت کره جنوبی اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلار نسل تازه شبکه‌های موبایلی خود مبتنی بر نسل پنجم فناوری‌های مخابراتی(۵G) را راه‌اندازی می‌‌کند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وزیر علوم، ICT و برنامه‌ریزی‌های آتی کره جنوبی اعلام کرد بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سال ۲۰۱۷ میلادی شبکه مخابراتی ۵G به صورت آزمایشی در این کشور راه‌اندازی می‌شود و پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۲۰ میلادی این شبکه به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.
 
این وزارتخانه هم‌اکنون در حال افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود است و ضمن آن از سه اوپراتور موبایلی کره و شرکت‌های تولیدکننده زیرساخت‌های مخابراتی کمک‌های مالی دریافت می‌کند تا بتواند استانداردهای تازه برای ارایه خدمات مبتنی بر شبکه مخابراتی ۵G را راه‌اندازی کند.
 
این وزارتخانه به منظور توسعه هرچه بیشتر طرح خود با تعدادی از شرکت‌های بزرگ که هم‌اکنون مبتنی بر فناوری ۴G فعالیت می‌کنند همکاری‌های خود را آغاز کرده است تا در آینده بتواند به کمک آن‌ها خدمات ۵G را گسترش دهد.
 
لازم به ذکر است که طی چند هفته قبل "کمیسیون اروپا" موافقت خود را با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون یورویی برای توسعه فناوری ۵G اعلام کرده است و جلسات مختلفی را در این زمینه برگزار می‌کند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.