سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومانی برای ساخت هتل بین‌المللی فرودگاه امام

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/هزینه کل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه هتل بین‌المللی فرودگاه امام خمینی (ره) با احتساب نرخ ارز مبادله‌ای حدود ۸۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) علی کیانی – مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) – در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار امیدواری کرد بتوانیم بخش اعظم هتل فرودگاه امام را در سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به رویکرد وزارت راه در مورد جلب مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، گفت: ترمینال زیارتی فرودگاه امام در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کیانی با بیان اینکه بودجه طرح توسعه فرودگاه امام در سال ۹۰ معادل ۸۱ میلیارد تومان و در سال قبل معادل ۶۷ میلیارد تومان بوده است، افزود: فروردین سال ۸۸ قرار داد ساخت و بهره‌برداری هتل ۲۵۰ اتاقه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با شرکت گسترش هتل‌های لوتوس پارسیان در زمینی به مساحت ۲۰هزار متر مربع به امضا رسید که پس از آن موافقت شد که این قرارداد از طریق شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات و با افزایش تعداد اتاقها به ۵۰۴ اتاق در قالب دو هتل ۳ و ۴ ستاره با استانداردهای بین‌المللی احداث و پس از ۱۹ سال بهره‌برداری، کل پروژه به دولت (وزارت راه و شهرسازی – شرکت فرودگاههای کشور) منتقل شود.

مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: در این راستا زمینی به مساحت تقریبی ۲۶هزار و ۶۲۰ متر مربع در ضلع جنوبی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با نظر کارشناسی رسمی دادگستری در اختیار سرمایه‌گذار برای احداث و بهره برداری هتل مذکور به صورت اجاره قرار گرفته و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته مساحت تقریبی ۴۷ هزار متر برای این ساختمان در نظر گرفته شده است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.