سرمایه گذاران تمایلی برای خرید طلا ندارند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با انتشار یافتن نتایج انتخابات ریاست جمهوری اوکراین و افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی جهان قیمت طلا با افت شدیدی روبرو شده و به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی تمایلی برای خرید ندارند.

خبر اقتصادی:به گزارش مارکت واچ، قیمت طلا در دو روز اخیر با بیش از ۲۶ دلار کاهش به کمتر از ۱۲۶۵ دلار رسیده و بهای طلا به پایین ترین سطح در ۳ ماه اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش جوناتان سیترین رئیس موسسه سرمایه گذاری سیترین گروپ تاکید کرد: با افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی بورس که تحت تاثیر بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا حاصل شده تمایل چندانی برای خرید طلا و سرمایه گذاری در این بازار وجود ندارد.

کولین سیزینسکی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس نیز تاکید کرد: با روشن شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری اوکراین ریسک سیاسی در این کشور با کاهش روبرو شده و این مساله افت تقاضای طلا را در پی داشته است. اگر قیمت طلا نتواند بار دیگر به سطح ۱۲۷۵ دلاری بازگردد باید منتظر افت بیشتر قیمت این فلز زرد باشیم.

“مت والر” کارشناس ارشد اقتصادی موسسه فارکس دات کام نیز تاکید کرد: تشدید خشونت ها در شرق اوکراین نتوانسته سبب افزایش قیمت طلا شود و این امر عجیب و غیر منتظره است. در درگیری های اخیر در منطقه دونتسک حداقل ۴۰ نفر کشته شده اند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.