سرمایه گذاری امیر قطر در آمریکا

پس از جنجال حمایت مالی قطر از جریانهای افراطی و اسلامگرا در حاشیه شهرهای بزرگ فرانسه، و رسوایی حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان و تروریستها در سوریه، امیر قطر اینبار درحال آزمودن شانس خود برای سرمایه گذاری در آمریکا است.

سازمان سرمایه گذاری قطر ۲ / ۵ درصد از سهام شرکت معروف جواهرات “تیفانی” آمریکا را خریداری کرد.

روزنامه فایننشال تایمز با اعلام این خبر، نوشت: قطر با سرمایه گذاری در شرکت تیفانی، دایره سرمایه گذاری های خود را توسعه داد ..  این در حالی است که این کشور مالک فروشگاه های زنجیره ای “هارودز” در لندن ، و همچنین دارنده ۱۷ درصد از سهام شرکت خودروسازی فولکس واگن” آلمان و ۱ درصد از سهام شرکت “ال وی ام اچ” فرانسه است .

این روزنامه آمریکایی نوشت : سازمان سرمایه گذاری قطر از طریق شرکت مادر تخصصی سرمایه گذاری خود این مقدار از سهام شرکت تیفانی را خریداری کرد .. شرکت تیفانی نیز این اقدام قطر را ناگهانی توصیف و اعلام کرد که پس از مراجعه شرکت سرمایه گذاری قطر به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، از این موضوع مطلع شده است .

 فایننشال تایمز نوشت : سازمان سرمایه گذاری قطر از اظهارنظر درباره این موضوع امتناع کرده، و زمان عقد قرارداد خرید سهام تیفاتی و بهای سهام خریداری شده را اعلام نمی کند؛ این در حالی است که قیمت هر سهم شرکت تیفاتی در ۳ ماه پایانی سال گذشته ۷۰ دلار بود ولی روز ۳۰ دسامبر همان سال به ۶۶ دلار کاهش یافت.

با این حال منابع آگاه به فایننشال تایمز اعلام کردند که احتمالا شرکت سرمایه گذاری قطر به زودی از قرارداد خرید هتل و منازلی گرانقیمت در جزیره “ساردینیا”ی (ساردین) ایتالیا خبر دهد.

این منابع با بیان اینکه مبلغ این قرارداد بسیار هنگفت خواهد بود، تأکید کردند که امیر قطر برای امضای این قرارداد به ایتالیا سفر خواهد کرد.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.