“سرمایه گذاری” “بانک‌ها” در بخش “تولید” کشور را از رکود تورمی نجات می‌دهد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم گلستان گفت: اگر سرمایه‌های موجود در بانک‌ها در بخش تولید سرمایه گذاری شود، سبب ایجاد اشتغال و پیشرفت کشور می‌شود و در اوضاع اقتصادی فعلی، کشور را از کرود تورمی نجات می‌دهد.

 رجبی نماینده مردم گلستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: اینکه رشد فزاینده بانک‌ها با چه هدفی صورت گرفته است مشخص نیست. بخشی از سرمایه این بانک‌ها، به منظور سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی و خدماتی است. 

آنچه در اساسنامه این بانک‌ها تدوین شده است سرمایه گذاری در جهت رونق اقتصادی و ایجاد کسب و کار است چیزی که متأسفانه، بانک‌ها در چند سال اخیر از آن فاصله گرفته‌اند.
 
وی در ادامه بیان کرد: تسهیلاتی که بانک‌ها به مردم پرداخت می‌کنند و در مقابل سودهای نسبتا بالایی که دریافت می‌کنند از جمله مشکلاتی است که رونق کسب و کار را می‌گیرد. 

این عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه گفت: اگر سرمایه‌های موجود در بانک‌ها در بخش تولید سرمایه گذاری شود، سبب ایجاد اشتغال و پیشرفت کشور می‌شود و در اوضاع اقتصادی حاکم، کشور را از رکود تورمی نجات می‌دهد. 

بانک مرکزی به عنوان نهاد متولی اقتصاد باید در عین حفظ استقلال از طرفی نظارت کامل بر روند کاری بانک‌ها از طرفی به مجلس پاسخگو باشند. 

رجبی در ادامه تصریح کرد: وظیفه بانک مرکزی علاوه بر موارد فوق، نظارت بر مجوزهای صادر شده و سرمایه‌های اخذ شده از مردم نیز است.  
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.