سرمایه گذاری پنج برابری دولت های نهم و دهم در حوزه نفت

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ‘رستم قاسمی’ روز پنج شنبه در دیدار اعضای هیات دولت با حضرت آیت الله خامنه ای با ارایه گزارشی افزود: در دولت های نهم و دهم ۱۵ هزار روستا از گاز بهره مند شده اند.

وی گفت که طی این مدت تولید فرآورده های نفتی ۲۶۲ میلیون لیتر بوده است .

وزیر نفت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با اجرای قانون ، مصرف بنزین از ۶۷ میلیون لیتر در سال ۸۴ به ۵۹ میلیون لیتر کاهش یافته است، این در حالی است که اگر قانون هدفمندی اجرا نمی شد میزان مصرف بنزین درسال جاری به ۱۳۰ میلیون لیتر می رسید.

قاسمی تاکید کرد: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ۳۰ میلیارد دلار صرفه جویی برای کشور به همراه داشته است.

وزیر نفت درباره پارس جنوبی گفت: ۵۶ میلیارد دلار کار در این منطقه در جریان است که با به ثمر رسیدن این سرمایه گذاری، در سه سال آینده میزان تولید میعانات گازی به ۲/۱ میلیون بشکه و تولید گاز به ۲/۱ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

وزیر نفت به تلاش دشمنان برای تحریم نفتی ایران اشاره کرد و اظهارکرد: به یاری خداوند و همت متخصصان داخلی، نهضت ساخت تجهیزات در داخل کشور آغاز شده است.

قاسمی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده در آینده نه چندان دور، به صادرکنندگان این گونه تجهیزات نیز تبدیل شویم.

وی افزود: در زمان حاضر با برنامه ریزی های صورت گرفته، به جز ۲ میدان درتمام میادین مشترک نفت و گاز فعال هستیم که در دو ماه آینده ، تولید دراین میدان ها نیز آغاز می شود و در مجموع یک میلیون بشکه نفت از این میادین استحصال خواهد شد.

اقتصام**۹۱۸۶**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۸۶۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.