سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بنادر+جزئیات

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که تا کنون بخش خصوصی حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در حوزه های مختلف و مرتبط با بنادر شمالی و جنوبی کشور سرمایه گذاری کرده که بیش از ۱۳.۵ میلیارد تومان آن در این دولت اتفاق افتاده است.

محمد راستاد در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت سرمایه گذاری در بنادر گفت: در حال حاضر تنها موردی که برای سرمایه گذاری در بنادر به صورت عملیاتی می توان از آن نام برد، بندر چابهار است که از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی اتفاقات مثبتی در این بندر رخ داده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی طی سنوات اخیر سرمایه گذاری بسیاری در بنادر انجام داده است افزود: در حال حاضر برخی موارد سرمایه گذاری در بنادر توسط بخش خصوصی در مرحله مطالعات قرار دارد که امیدواریم هر چه سریعتر عملیاتی شود اما حدود ۱۵ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر شمالی و جنوبی کشور صورت گرفته است که عمده آن یعنی بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان از ابتدای دولت یازدهم صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سرمایه گذاری صورت گرفته در بنادر در قالب ۳۳۱ پروژه در حوزه های تجهیزات بندری، احداث انبار، احداث اسکله، کارخانجات تولیدی و نظایر آنصورت گرفته است که ارزش افزوده ای در فعالیت های مرتبط با بنادر تجاری کشور و پایانه های تخصصی ایجاد کرده است.

راستاد اعلام کرد: آمادگی کامل داریم بخش خصوصی در حوزه های فعالیت های روبنایی، تجهیزاتی و تاسیساتی بنادر کشور سرمایه گذاری کند و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه حاکمیتی از بخش خصوصی در این زمینه حمایت کامل خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.