سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری Oi SA برای توسعه LTE در برزیل

سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری Oi SA برای توسعه LTE در برزیل

شرکت برزیلی Oi SA پس از کسب مجوز فرکانس‌های بی‌سیم ۴G در مزایده‌ایی که آناتل (رگولاتور مخابراتی این کشور) برگزار کرده بود، اعلام کرده است که قصد دارد از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۲۴، حدود ۱۲میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند که ۶ میلیارد آن فقط در سال اول هزینه می­شود.

به گزارش طیف، فرانسیسکو والیم، رییس شرکت Oi SA که چهارمین و آخرین مجوز ملی طیف فرکانسی ۲٫۵گیگاهرتز این کشور را دریافت کرده است، اظهار داشت: «با خرید بلوک‌های فرکانسی ملی در باند ۲٫۵گیگاهرتز، قصد داریم تا دسترسی خود به فناوری LTE را ارتقاء داده تا امکان ارائه نرخ تبادل اطلاعات  ۱۰۰مگابیت بر ثانیه را برای مشتریان فراهم کنیم و به این ترتیب، موقعیت رقابتی خود را در بازار تحکیم بخشیم. این فرکانس برای انتقال حجم بالایی از دیتا در مراکز شهری بزرگ، کاملاً ایده‌آل به نظر می­رسد.»
بنا بر اعلام این اپراتور، بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های سرمایه‌گذاری (Capex)، برای ارتقاء زیرساخت باند وسیع همراه صرف خواهد شد که شامل افزایش سطح پوشش‌دهی، ارتقاء شبکه انتقال و راه‌اندازی خدمات جدید می‌شود. البته پلت‌فرم خدمات اینترنتی پرسرعت این شرکت، ترکیبی از چند فناوری FTTH، Wi–Fi، ۳G و LTE خواهد بود.
همچنین این شرکت اعلام کرده است که تحقیقات میدانی و آزمایشی تجهیزات LTE در فرکانس ۲٫۵گیگاهرتز را با موفقیت به پایان رسانده است که اساس و بنیان خدمات ۴G این شرکت محسوب خواهند شد.
شایان ذکر است که Oi SA، تحقیقات و بررسی‌های مربوط به LTE را از سال گذشته در برخی شهرهای ایالت ریودوژانیرو اجرا ‌کرده است و از توپولوژی‌های مختلف شبکه بهره برده است.
مدیر بخش توسعه و مهندسی شرکت Oi SA در این زمینه تأکید کرد: «ما ویژگی‌ها و عملکرد تکنیکی تجهیزات پنج وندور LTE با نامهای هواوی، آلکاتل‌ ـ لوسنت، نوکیا ـ زیمنس، ZTE و اریکسون را ارزیابی کردیم و در حال حاضر، می‌توانیم در مورد کارکرد این فناوری و مناسب‌ترین ساختار برای دستیابی به بالاترین سرعت باند وسیع و با کمترین تأخیر، نظری قطعی و کارشناسانه ارایه دهیم.” شایان ذکر است که شرکت Oi خدمات باند وسیع را در باند ۴۵۰مگاهرتز نیز آزمایش کرده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.