سرمایه گذاری ۸ میلیارد دلاری اِنی در لیبی

۲۸م آذر ،

شرکت نفتی اِنی ایتالیا هشت میلیارد دلار در لیبی سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت نفتی انی ایتالیا برای تقویت جایگاه خود به عنوان یک تولیدکننده نفت و گاز بین‌المللی در لیبی قصد دارد طی ۱۰ سال آینده هشت میلیارد دلار در زمینه توسعه پروژه‌های بالادست در لیبی سرمایه‌گذاری کند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که پائولو اسکارونی رییس اجرایی انی این طرح‌ را به علی زیدان اول وزیر لیبی و عبدالبری آروسون وزیر نفت این کشور در طرابلس ارائه داده است.

این سرمایه‌گذاری‌ها برای توسعه تولید جاری این شرکت و همچنین فعالیت‌های تازه اکتشافی می باشند. شرکت انی که از سال ۱۹۵۹ در لیبی فعالیت می‌کند در اوایل سال ۲۰۱۱ و پس از بروز جنگ داخلی در لیبی مجبور به توقف تولید خود در این کشور شد.

برخی تحلیل‌گران در آن زمان ابراز نگرانی کردند که دولت تازه لیبی ممکن است این شرکت را به خاطر عدم حمایت‌ سیلویو برلسکونی اول وزیر وقت ایتالیا از مخالفان رژیم معمر قذافی مورد مجازات قرار دهد.

اِنی اعلام کرده که اول وزیر لیبی از این شرکت خواسته که آمادگی خود را برای توسعه پروژه‌های تازه در بخش پایین دست همراه با شرکت ملی نفت لیبی اعلام کند.

شرکت انی که یک سوم نفت لیبی را تولید می کند اولین شرکت بین‌المللی است که تولید خود را در سپتامبر سال قبل از سر گرفت و در حال حاضر به ۸۰ درصد تولید در زمان قبل از جنگ(حدود ۲۸۰ هزار بشکه در روز) رسیده است.

قراردادهای نفتی این شرکت ایتالیایی با لیبی تا سال ۲۰۴۲ و قراردادهای گازی آن تا سال ۲۰۴۷ معتبر می باشند.

شرکت ایتالیایی همچنین اعلام کرده که مذاکرات یک قرارداد دیگر به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار انجام شده که در جریان سفر اول وزیر لیبی به رم در اواخر ژانویه سال آینده به امضا خواهد رسید. شرکت انی بزرگترین تولیدکننده خارجی نفت وگاز در آفریقا به حساب می‌آید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.