سرمایه گذاری ۸۴ فعال اقتصادی خارجی در شهرکهای صنعتی سراسر کشور

۳ م دیماه ،

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران از سرمایه گذاری ۴۶۰ میلیون دلاری سرمایه گذاران خارجی در شهرکهای صنعتی سراسر کشور خبرداد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، فخرالله مولایی جلب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی رابه عنوان یکی از سیاستهای مهم دولت برشمردو گفت: به رغم تحریمهای اقتصادی، هم اکنون کشورهای مختلف اعم از ارو پایی و آسیایی در شهرکهای صنعتی سراسر کشورسرمایه گذاری کرده اند.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت فضای مناسب کسب و کار، روشن بودن قوانین و سیاستها در قبال سرمایه گذاران خارجی وامکانات زیر بنایی را در جذب سرمایه گذار خارجی موثردانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۴ واحد تولیدی با سرمایه گذاری خارجی به میزان ۴۶۰ میلیون و۲۰۹هزار دلاردر شهرکهای صنعتی سراسر کشورفعال می باشند که برای حدود ۸۰۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده اند.

مولایی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار خارجی علاوه بر حفظ سرمایه های موجود، زمینه افزایش درآمد کشورو در نهایت بی تاثیر کردن تحریم ها را فراهم می کند، افزود: سرمایه گذاری خارجی در تبادل تجربیات اقتصادی و همچنین انتقال دانش نوین و تکنولوژی و فناوری تازه به کشور نیزنقش بسزایی دارد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنانش روند جذب سرمایه گذار خارجی در شهرکها را مثبت ارزیابی کرد وگفت: شرکتهای شهرکهای صنعتی سراسر کشور در جذب سرمایه گذار خارجی نقش خوبی ایفا کرده اند به طوریکه استان آذربایجان شرقی با جذب ۱۹ سرمایه گذار خارجی توانسته بیش از ۱۵۳ میلیون و۱۹۲ هزار دلار ارز وارد کشور کند که این سرمایه گذاری زمینه ایجاد اشتغال برای ۲هزارو ۳۸۰ نفر فراهم کرده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ادامه داد:استان قزوین نیز توانسته با جذب۷۴میلیون و۷۷۴هزاردلار سرمایه خارجی امکان اشتغال برای هزارو ۳۰۴ نفر فراهم کند.

مولایی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۷ سرمایه گذار خارجی در این استان حضوردارند که در حوزه های مختلف صنایع غذایی و کانی فلزی وغیر فلزی فعالیت می کنند.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت در ادامه به استانهای خراسان رضوی وآذر بایجان غربی اشاره کرد وگفت: این دو استان نیز توانسته اند بیش از ۱۷ سرمایه گذار خارجی را به سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی ترغیب کنند.

مولایی روند جذب سرمایه گذار خارجی در استانهای مرکزی، تهران، سمنان،گیلان،خوزستان، اصفهان وکرمانشاه را نیز مطلوب ارزیابی کرد وگفت: با توجه به تحریمها شهرکها ونواحی صنعتی توانستند با برقراری تعاملات سازنده ، سرمایه گذاران خارجی به حضور در این مناطق صنعتی ترغیب کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.