سرمای شش ماهه در راه مناطق زلزله‌زده

بر اثر زلزله ۲۱ مرداد که با قدرت بالا در فاصله کانونی ۱۲ کیلومتری ورزقان رخ داد ۱۷۵ روستا همراه با مرکز شهرستان تحت تاثیر قرار گرفتند و برخی به صورت کامل تخریب و برخی آسیب جدی دیدند.

به گزارش بی باک به نقل از مهر: نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس پرداخت کامل وام های وعده داده شده به زلزله زدگان را از سوی مسئولان خواستار شد و تأکید کرد: انتظار معجزه از دولت نداریم.
 
الهویردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اثر زلزله ۲۱ مرداد که با قدرت بالا در فاصله کانونی ۱۲ کیلومتری ورزقان رخ داد ۱۷۵ روستا همراه با مرکز شهرستان تحت تاثیر قرار گرفتند و برخی به صورت کامل تخریب و برخی آسیب جدی دیدند.
 
وی اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی که هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی ، ۹۰۰ واحد تجاری و تمام واحدهای اداری در شهر ورزقان تخریب شده و ۲۵۰ واحد مسکن مهر و بیمارستان شهر را نیز در بر می گیرد در شیوه اختصاص وام ها روش جدیدی اتخاذ شده است.
 
دهقانی افزود: در روش جدید وام پنج میلیون تومانی برای بازسازی منازل آسیب دیده با ارزیابی های انجام شده در صورتی که واحدی ۶۰ درصد آسیب دیده باشد، در قالب ۶۰ درصد پرداخت می شود.
 
نماینده مردم ورزقان و خاروانا ادامه داد: کمک بلا عوض یک میلیون تومانی به شرط پی کنی به صاحبان املاک پرداخت می شود که این امر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و روستاییان در این امر دخیل نیستند.
 
وی اظهار داشت: در روند بازسازی مناطق زلزله زده باید زیر ساخت های تجاری، صنفی، کشاورزی و ماشین آلات و خودورها به صورت جدی مورد توجه باشند.
 
دهقانی ابراز داشت: در شرایط کنونی جای خالی یک ستاد راهبردی در مناطق زلزله زده خالی است و مردم شریف شهرستان ورزقان هم در شرایط فعلی انتظار معجزه از مسئولان ندارند اما انتظار به حق آنها برنامه ریزی و داشتن مدیریت است.
 
وی عنوان کرد: هم اکنون منطقه با یک سرمای شش هفت ماهه روبروست و باید کاری کنیم تا مردم و احشام آنها به عنوان سرمایه های دامی کشور از تاثیرات این فصل در امان بمانند .


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.