سرمربی تیم ملی آلمان بازیکنانش را برای قهرمان نشدن آماده می کند

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا موسوم به ‘یورو ۲۰۱۲’ از هشتم ژوئن تا اول ژوئیه (۱۹خرداد تا ۱۱ تیر) به طور مشترک در لهستان و اوکراین برگزار می شود و تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی در گروه B این رقابت ها که به گروه مرگ شهرت یافته،با تیم های پرتغال،هلند و دانمارک هم گروه است.

سه بازی تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی به ترتیب در روزهای ۹، ۱۳ و ۱۷ در ورزشگاه های کشور اوکراین انجام می شود.

به گزارش ایرنا،’یواخیم لو’ که تیم تحت هدایت او در دو بازی تدارکاتی طی یک هفته گذشته با یک باخت سنگین ۵ بر ۳ در مقابل تیم فوتبال سوئیس البته بدون بازیکنان اصلی و پیروزی دو بر صفر با بهره گیری از تمام ظرفیت های خود در مقابل رژیم اشغالگر قدس، انتظارات را برآورده نکرده است در تازه ترین اظهار نظر درمورد وضعیت ملی پوشان آلمان،گفت که ‘معیار برای من قهرمانی در جام یورو ۲۰۱۲ نیست’.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان که با روزنامه ورزشی کیکر گفت و گو می کرد، افزود: اینکه بخواهیم تیم را فقط در رابطه با کسب مقام قهرمانی بسنجیم، این از دید من اصلا درست نیست.

یوآخیم لوتاکید کرد: این بسیار وحشتناک است که بخواهیم با تحت فشار قرار دادن تیم از نظر روحی و روانی تاکید کنیم که آنها باید حتما قهرمان این جام شوند زیرا ادامه این وضع بازیکنان را دچار مشکل خواهد کرد .

وی خاطرنشان کرد:اگر بگوییم حتما باید جام را ببریم، هیچ دستاوردی نخواهیم داشت،یورو ۲۰۱۲ برای فوتبال آلمان ‘همه چیز’ یا ‘هیچ چیز’ نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان افزود:اینگونه نیست که اگر در جام ملت ها قهرمان شویم همه چیز را بدست آورده ایم و اگر در کسب جام ناکام شویم، همه چیز را باخته ایم.

‘لوتهار ماتئوس’کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال آلمان نیز در مصاحبه با نسخه آنلاین شبکه ورزشی اسپورت وان، درمورد وضعیت تیم ملی کشورش در رقابت های یورو ۲۰۱۲ گفت: آلمان تیم قدرتمندی است و جو دوستانه خوبی در بین بازیکنان تیم وجود دارد.

ماتئوس افزود: اگر شور و هیجان در بین بازیکنان تا انتها ادامه داشته باشد و آنها تا حد امکان تلاش خود را نشان دهند و مشکل خاصی اتفاق نیفتد،قهرمانی در این جام امکان پذیر است و در مسابقات قبلی نیز این را نشان داده اند.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال آلمان در عین حال گفت: البته ما نباید آلمان را تنها بخت قهرمانی در این رقابت ها بدانیم زیرا تیم های قدرتمند دیگری همچون اسپانیا ، هلند و انگلیس هستند که از انگیزه و شانس بسیار بالایی برای قهرمانی برخوردارند.

ماتئوس در کمال ناباوری از لهستان به عنوان تیمی که باید منتظر خلق شگفتی ها از طرف بازیکنان غیر بومی اش باشیم نام برد و گفت: می توان به لحاظ برخورداری از امتیاز میزبانی و استفاده از بازیکنان غیر بومی مطرح،حتی لهستان را یکی از شانس های قهرمانی در این دوره از مسابقات دانست.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۱۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.