سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان: از رقیبان آسیایی اطلاعات کمی داریم

۲۶فروردین۱۳،

arash khamooshi (21 of 32)-2.jpg

سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان گفت: از وضعیت رقیبان خود در مسابقات قهرمانی آسیا اطلاعات کمی داریم.

حسین صالح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش از اردوی مشهد، اردویی در ازبکستان از ۲۵ اسفند ماه سال قبل تا دوم فروردین ماه سال جاری برگزار شد که با حضور در آن توانستیم وضعیت تیم‌های ترکمنستان و قرقیزستان را شبیه‌سازی کرده و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: از وضعیت تیم‌های هندوستان و پاکستان نیز اطلاعی نداریم؛ تاکنون سوابق این تیم‌ها را در بازی‌های فستیوال بررسی کردیم و فقط می‌دانیم که از لحاظ فیزیکی بازیکنان قدرتی محسوب می‌شوند.

صالح ابراز امیدواری کرد: تیم نونهالان فوتبال کشور با تلاش خود به عنوان تیم اول گروه به مرحله نهایی راه پیدا خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان در رابطه با اردوی این تیم در مشهد، امکانات رفاهی این شهر را خوب توصیف کرد و یادآور شد: هدف اصلی ما از اردویی که در مشهد برگزار شد، حضور در ورزشگاه ثامن برای تمرین و بازی تدارکاتی بود زیرا این ورزشگاه محل برگزاری مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا است.

وی پس از دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال نونهالان با تیم نونهالان خراسان، در مورد وضعیت فوتبال پایه خراسان گفت: در حال حاضر نمی‌توانم اظهار نظر صریحی در این رابطه داشته باشم، تیم نونهالان خراسان طی دو روز قبل آماده شده و از نظر فنی نتوانست نظر ما را جلب کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان در رابطه با بازی دوستانه تیم ملی نونهالان فوتبال با تیم نونهالان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بازی خوبی بود و از هیات فوتبال خراسان تشکر می‌کنم که چنین فرصتی را برای ما ایجاد کرد.

صالح اظهار کرد: قرار است پس از برگزاری بخش مقدماتی مسابقات قهرمانی فوتبال نونهالان آسیا در موقعیت مناسبی نونهالان خراسان را ارزیابی کرده و استعدادهای این استان را شناسایی کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص وضعیت فوتبال پایه در کشور به خبرنگار ایسنا گفت: اقدامات بسیاری در زمینه فوتبال پایه انجام شده اما برنامه مدون و هدف‌داری در این زمینه وجود ندارد و کسی برای کار دراز مدت اهتمام نورزیده است.

صالح اظهار کرد: برای اعتلای فوتبال پایه، برنامه‌ریزی‌ها باید به صورت واحد و هماهنگ انجام شده و نیاز به اقدامات درازمدت است.

سرمربی تیم ملی فوتبال نونهالان در مورد عدم راهیابی بعضی از بازیکنان تیم نونهالان فوتبال به تیم‌های ملی، آن‌را ناشی از نقص در برنامه‌ریزی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه بازیکنانی که فکر می‌کنند می‌توانند به تیم‌های ملی راه یابند در بعضی مقاطع انگیزه‌های خود را از دست داده و ذوق و تلاشی ندارند.

وی همچنین مهمترین مانع در رشد فوتبال پایه را عدم برنامه‌ریزی و نبود منابع مالی دانست و گفت: متاسفانه سرمایه‌گذاران به سمت فوتبال پایه نزدیک نمی‌شوند چرا که این ورزش در این مقطع سوددهی نداشته و فواید آن در ده سال آینده مشخص می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.