سرنوشت خانه‌ سیمین و جلال‌ چه می شود؟

بینا- ویکتوریا دانشور با اشاره به مباحثی که درباره خانه سیمین و جلال مطرح شده است، گفت: می‌خواهم خانه سیمین و جلال را نگهداری کنم تا چراغ این خانه روشن بماند.
به گزارش ایسنا، خواهر سیمین دانشور با انتقاد از بحث‌هایی که درباره خانه به یادگار مانده از سیمین و جلال مطرح می‌شود، گفت: چون خانه سیمین دست ماست باید این خانه را تعمیر کنیم، خواهرم در زمان حیاتش به من سفارش کرد که خانه به میراث فرهنگی داده شود تا چراغ خانه روشن باشد ، کسی نگهدار خانه باشد تا اسم او و جلال زنده باشد.
وی ادامه داد: ما شش خواهر و برادر بودیم که اکنون این خانه، شرعی و قانونی فقط به من می‌رسد.
او درباره‌ی وصیت‌نامه‌ای که از سیمین دانشور به جای مانده است، گفت: وصیت‌نامه‌هایی که سیمین نوشته رسمی نبوده و اگر می‌خواسته واقعا چیزی را به کسی بدهد، باید به محضر می‌رفته، به هرحال ما وصیت‌نامه‌ای از او داریم که تمام وصیت‌نامه‌های قبلی‌اش را فسق کرده است.
خواهر سیمین دانشور درباره‌ی واگذاری خانه به میراث فرهنگی نیز گفت: من قصد دارد خانه را تعمیر کنم و براساس قانون آن را به میراث فرهنگی بدهم. قانون احترام دارد و ما هم می‌خواهیم این خانه حفظ شود و براساس وصیتی که سیمین کرده، بنیادی برای سیمین و جلال در آن خانه ایجاد شود.
ویکتوریا دانشور هم‌چنین درباره‌ی کتاب‌هایی که از سیمین و جلال در این خانه باقی‌ است، به ایسنا گفت: از طرف وزارت ارشاد، آقای حمیدی بهترین متخصصان خودشان را فرستادند و یک هفته این کتاب‌ها را شماره‌گذاری کردند. اما این کتاب‌ها، کتاب‌های معمولی هستند که در هر کتابفروشی پیدا می‌شوند و کتاب خطی در میان آنها نیست، اما به هرحال این کتاب‌ها شماره‌گذاری شده‌اند و در اتاقی نگهداری می‌شوند که ما در این اتاق را بسته‌ایم تا در این خانه بماند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.