سرنو شت “دارو” در سال آینده/ تعیین تکلیف داروهای گرانی که تحت پوشش بیمه نیستند

ممتاز نیوز: مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو آخرین وضعیت بازار دارویی کشور را تشریح کرد و دربارهٔ وضعیت داروهایی که در ردیف داروهای بیماران خاص و صعب العلاج قرار نمی گیرند، اما قیمت بالایی دارند و مردم از عهده خرید آنها بر نمی‌آیند نیز توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر سید مهدی پیرصالحی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در آخرین اقدام ۳۶ قلم داروی دیگر در فهرست بیمه‌ها برای پرداخت مابه‌التفاوت قیمت ارز قرار گرفت که اطلاع‌رسانی هم شد. اکنون حدود ۱۷۰ قلم دارو تحت پوشش‌اند.

وی ادامه داد: اما اگر مشکل خاصی وجود داشته باشد و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که نیاز هست داروی دیگری به فهرست اضافه شود، حتما آن را لحاظ کنیم. اما اکنون تقریبا قیمت تمام داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج به سال قبل بازگشته است.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو دربارهٔ سایر داروهای مصرفی مردم که در ردیف داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار نمی‌گیرند اما قیمت بالایی دارند، اظهار کرد: با تغییر نرخ ارزی که اتفاق افتاد، ناگزیر به اصلاح قیمت داروها بودیم. اکنون قیمت داروها اصلاح شده اما بعضی هنوز قیمت سنگینی دارند.

وی ادامه داد: داروهای بسیار گران قیمت بیشتر در حوزه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج بودند. اما در داروهای گران بیماری‌های دیگر باید به بودجه توجه کنیم. امسال بودجه‌ای نداریم که بتوانیم به حل این مشکل کمک کنیم. اصلاحی هم که اکنون توسط سازمان‌های بیمه‌گر انجام می‌شود، از محل اعتبار در نظر گرفته شده برای جبران مابه‌التفاوت ناشی از نرخ ارز بود که این اعتبار هم طی امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت با وزارت رفاه، در اختیار بیمه‌ها گذاشته شد.

پیرصالحی با بیان اینکه وزارت بهداشت دیگر بودجه‌ای برای این امر ندارد، گفت: اگر اعتباری در همین راستا برای سال آینده در نظر گرفته شود، قابل تامین و رسیدگی است. البته اگر قیمت ارز ثابت بماند، قیمت‌ داروها هم ثابت می‌ماند و به نظر می‌رسد اگر قیمت داروها در سال آینده ثابت بماند، مناسب خواهد بود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.