سرنوشت مبهم تسهیلات حمایتی صنعت خودرو

۱۸خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل ازممتازنیوز، در شرایطی که صنعت خودرو با مشکلات متعدد مالی مواجه بود، مصوبه پرداخت تسهیلات حمایتی از این صنعت مطرح شد که با گذشت حدود یک سال از آن هنوز محقق نشده است.

در این شرایط  قطعه سازان و خودروسازان داخلی اجرایی نشدن این مصوبه را از مهمترین دلایل تشدید روند نزولی تولید خودرو در کشور می دانند. 

بر اساس این گزارش ، اردیبهشت ماه سال قبل در جلسه حمایت از کارگروه تولید که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد با پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان موافقت شد. 

پس از آن مصوبه مربوطه با امضا معاون اول رییس جمهوری ابلاغ و مقرر شد ظرف یک ماه این تسهیلات پرداخت شود با این حال با وجود گذشت بیش از یکسال از آن زمان تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است. 

در این شرایط دبیر انجمن خودروسازان ایران می گوید: اگر در همان زمان مقرر تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی به خودروسازان پرداخت می شد این شرکت ها می توانستند با پرداخت سریع تر مطالبات قطعه سازان و در نتیجه افزایش تولید قطعات از تشدید روند نزولی تولید خودرو جلوگیری کنند. 

احمد نعمت بخش ادامه داد: در آن صورت تیراژ تولید قطعات نیز افزایش یافته و به همان نسبت با افزایش تولید خودرو شاهد کند شدن روند صعودی قیمت این محصولات در بازار آزاد بودیم. 

وی با بیان این که تامین نقدینگی و پرداخت مطالبات معوق قطعه سازان یکی از مهمترین مشکلات فعلی صنعت خودرو است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروسازان از نقدینگی لازم برای تامین قطعات مورد نیاز برخوردار نیستند و پیش بینی می کنیم که در صورت ادامه شرایط فعلی تولید خودرو بیش از این کاهش یابد. 

همچنین داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان معتقد است: پرداخت این تسهیلات باید در زمان مقرر انجام می گرفت و تعلل در آن از کارایی این طرح می کاهد.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.