سرنوشت مرد دو زنه به قسامه گره خورد

۳۰ام بهمن ،

در چنین شرایطی خانواده مقتول باید ۵۰ نفر از بستگان ذکور نسبی شان را برای ادای سوگند در دادگاه حاضر کنند تا آن ها قسم بخورند که متهم قاتل است. در این صورت متهم به قصاص محکوم خواهد شد.

ممتازنیوز: قضات دادگاه کیفری استان تهران، پرونده مرد دو زنه ای را که متهم است همسر صیغه ای اش را از طبقه پنجم ساختمانی پایین انداخته و سبب مرگش شده است، از موارد لوث تشخیص دادند و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. در این پرونده مردی ۲۷ ساله به نام «ح» متهم است ۲۱ شهریور سال قبل در پی اختلاف با همسر صیغه ای اش به نام «ل» او را از طبقه پنجم خانه اش پایین انداخته و سبب مرگش شده است. 

از آن جا که «ل» پیش از مرگ «ح» را به عنوان عامل سقوطش معرفی کرده بود وی دستگیر و شنبه در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.در این جلسه مادر مقتول ضمن درخواست قصاص متهم گفت: «ح» به دخترم قول داده بود زنش را طلاق بدهد و «ل» را به عقد دائم خود درآورد. اما بدقولی کرد و مدتی بر سر همین موضوع با «ل» اختلاف داشت.

او بارها «ل» را تهدید به مرگ کرده بود و اطمینان دارم به همین دلیل دخترم را کشته است. در ادامه «ح» گفت: من عاشق «ل» بودم و با هم اختلافی نداشتیم. روز اتفاق وقتی به خانه برگشتم «ل» لب پنجره نشسته بود. چند دقیقه بعد از آمدنم بود که او با گفتن این جمله که عاشق من است، به سمت بیرون خم شد و خودش را پرت کرد. من و «ل» اختلافی نداشتیم. او می دانست من زن و بچه دارم و از همان ابتدا قرار بود او همسر صیغه ای ام باشد و من قولی به او نداده بودم. 

«ل» از نوجوانی زندگی سختی داشت. وقتی ۱۲ سال داشت به اجبار پدرش، همسر مردی بداخلاق شده بود و بعد از آن هم از او جدا شد. فکر می کنم «ل» به همین دلیل خودش را کشت. با گذشت دو روز از جلسه محاکمه قاضی محمد سلطان همتیار رئیس شعبه ۱۱۳ از تصمیم هیئت قضایی برای برگزاری مراسم قسامه خبر داد و به خراسان گفت: از آن جا که شواهد و مدارک کافی علیه متهم وجود ندارد من و همکارانم این پرونده را از موارد لوث تشخیص دادیم. بنابراین سرنوشت این پرونده را مراسم قسامه تعیین می کند. 

در چنین شرایطی خانواده مقتول باید ۵۰ نفر از بستگان ذکور نسبی شان را برای ادای سوگند در دادگاه حاضر کنند تا آن ها قسم بخورند که متهم قاتل است. در این صورت متهم به قصاص محکوم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.