سرنوشت نافرجام جوانان در دستان تولیدکنندگان لباس های مبتذل غربی

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

تولید لباس های مبتذل غربی تهدیدی برای گرایش جوانان iبه سمت فرهنگ بیگانگان، تخریب فرهنگ و تقویت تهاجم فرهنگی است.

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: با افزایش بازار عرضه و تقاضای لباس و پوشاک، گرایش جوانان iبه سمت لباس های غربی iبه iبهانه ی تهیه ی لباس شیک و تازه متفاوت با فرهنگ ایرانی تولید کنندگان iبه سبب کسب درآمد بیشتر با تولید این لباس ها عاملی بزرگ در تقویت تهاجم فرهنگی می باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه گروهی از مردم iبه سبب مخالفت با تولید لباس های غرب زده، انتخاب و تهیه ی لباس های سازگار با فرهنگ جامعه مواجه و فقدان این لباس ها در بازار دچار مشکلات بسیار می شوند.

قرایی مقدم اشاره کرد: ورود لباس های مبتذل در بازار سبب گرایش جوانان iبه سمت این لباس ها، توسعه لباس های غرب زده، گسترش بی حجابی، بی بند و باری، فحشا و آسیب های فراوان می گردد.

وی تاکید کرد: افزایش تولید لباس های مبتذل غربی عامل حذف لباس های سنتی ایران در بازار و مغازه ها، گرایش و اشتیاق جوانان iبه نوعی پوشش خاص با فاصله از فرهنگ و سنت ایران، ایجاد حس نوطلبی و نوپذیری در آنها و گسترش آسیب های مختلف و بسیار است.

قرایی مقدم افزود: ترویج پوشش مبتذل غربی در بین جوانان، حضور دختران با لباس های مبتذل و ظاهری نامناسب زمینه ای برای مزاحمت پسران، افزایش فساد و فحشا در جامعه است.

وی با تاکید بر تفاوت میان نحوه ی پوشش جوانان در مناطق مختلف گفت: نوع پوشش جوانان در مناطق پایین شهر با انتخاب لباس های سنتی ایران برای امنیت بیشتر نسبت iبه جوانان ساکن مناطق بالاشهر با انتخاب لباس های مبتذل غربی متفاوت است.

قرایی مقدم با اشاره iبه عوامل موثر بر ایجاد این آسیب ها گفت: عدم پوشش موسیقی سنتی از تلوزیون، حضور اشخاص با لباس و ظاهری نامناسب در تلوزیون، استفاده معلمان، استادان و کارمندان دولتی از لباس های نامناسب با تقویت الگوبرداری جوانان از آنها عامل ایجاد ناهنجاری ها و ترویج فرهنگ نامناسب در جامعه است.

وی عنوان کرد: خشونت، تهدید و تحمیل برای استفاده لباس های سنتی iبه جوانان، جلوگیری از لباس های مبتذل غربی iبه سبب وجود حس لجبازی و اجتناب جوانان از این امر عاملی بزرگ در گسترش آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: متأسفانه iبه سبب جو حاکم در جامعه مقابله بعضی از جوانان با لباس های سنتی حضور اشخاص و دلالان سودجو لباس های مبتذل غربی در بازار و مغازه ها ، گرایش جوانان iبه سمت این لباس ها iبه سبب نوخواهی و پویاییشان با وجود مقابله مردم با لباس های مبتذل غربی زمینه برای افزایش بیکاری و گسترش آسیب های اجتماعی مهیا می گردد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Sanaa:

    I thugoht finding this would be so arduous but it’s a breeze!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.