سرنوشت نافرجام خانم وزیر دولت احمدی نژاد

۷ م دیماه ،

تابناک: رئیس‌جمهور وزیر بهداشت را از سمت خود عزل کرد و محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب کرد.

 متن حکم سرپرست وزارت بهداشت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به صورت زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمد حسن طریقت منفرد

سلام علیکم

نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جنابعالی را به سمت «سرپرست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی» منصوب می نمایم.

ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده، امر دارو و درمان، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم ، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه های مردم در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.

اطمینان دارم که جامعه خدوم بهداشتی و درمانی کشور با نیت خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران شما را در این ماموریت خطیر یاری خواهد کرد.

امیدوارم با استعانت از خداوند منان و استفاده از همه ظرفیت علمی و اجرایی موجود در وزارت وتمام دانشگاهها و مراکز آموزش علوم پزشکی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام این ماموریت خطیر موفق باشید.

محمود احمدی نژاد

محمد حسن طریقت منفرد دارای دکترای طب عمومی و متخصص جراحی چشم است و تا چندی پیش نیز یکی از اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی بوده است. طریقت منفرد پس از مرگ غرضی و پیش از انتخاب مهدی کرباسیان برای مدتی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بود.

طریقت منفرد طی سال های قبل عضو هیأت مدیره و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، مسئول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی، مسئول بهداشت و درمان وزارت نفت، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و هیأت امناء دانشگاه سمنان و نیز ریاست بیمارستان امام حسین به مدت ۳ دوره از دیگر سوابق اجرایی او بوده است.

زمزمه‌های احتمال تغییر وزیر بهداشت از حدود دو هفته پیش و به نقل از قدرت علیخانی انتشار یافت. وی این احتمال را مطرح بود که وزرای بهداشت و کشور تغییر کنند و رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت کشور برود

. هر چند خبر برکناری وزیر بهداشت بعدا توسط رحیمی رد شد. وی اظهار داشته بود: تا دولت احمدی نژاد هست دکتر دستجردی هم هست

معاون اول رئیس جمهور در واکنش به شایعه برکناری وزیر بهداشت گفت: تا دولت احمدی نژاد هست من هم هستم و دکتر دستجردی هم در کابینه حضور خواهد داشت.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.