سرنوشت نصب ۲ ایربگ توسط خودروسازان

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

سرنوشت نصب ۲ ایربگ توسط خودروسازان

ممتازنیوز: اگرچه رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است که مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت دهم مبنی بر لغو اجبار نصب دو ایربگ تا پایان شهریورماه امسال را اجرایی نخواهد کرد، اما خبرها از خودروسازان حکایت از آن دارد که واردات ایربگ همچنان با مشکل مواجه است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، هفته گذشته بود که نظام الدین برزگری رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد که همچنان با مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی که در دولت دهم اتخاذ شده و به خودروسازان تا پایان سال برای نصب دو ایربگ فرصت می دهد، مخالف است.
وی همچنین بر این موضع خود اصرار دارد که اجازه نمی دهد که جان مردم به خاطر برخی مصوبات دولت گذشته به خطر بیفتد، بنابراین همچنان اصرار دارد که خودروسازان مکلفند که هر خودروی تولیدی را مجهز به دو ایربگ کنند.
این در شرایطی است که خودروسازان می گویند در واردات ایربگ با مشکل مواجه هستند و واردات این کالا به کندی به کشور صورت می گیرد. البته به گفته آنها، واردات قطع نشده است ولی موجودی انبارها در حال کاهش است.
برخی از خودروسازان بر این باورند که می توانستند موجودی ایربگ خود را در نیمه اول سال حفظ کرده و خودروها را با یک ایربگ تحویل بازار دهند و در مقابل، نصب دو ایربگ را از ابتدای مهرماه شروع کنند تا با سازمان ملی استاندارد نیز به مشکل برنخورند، اما آنها هر خودروی تولیدی را بنا به موجودی ایربگ انبارهای خود، با دو ایربگ تاکنون تحویل بازار داده اند.
در واقع آنها می گویند که ورود خودروهای دو ایربگه به بازار را تا زمانی ادامه خواهند داد که انبارهای آنها موجودی داشته باشد، در غیر این صورت نصب دو ایربگ را متوقف خواهند کرد.
حال باید منتظر ماند و دید با توجه به شرایط فعلی، دولت چه تصمیمی برای خودروسازان می‌گیرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.