سرنوشت واردات خودرو

سرنوشت واردات خودرو

سرنوشت واردات خودرو

اتوآنلاین : با افزایش نرخ دلار که این روزها بیش از همیشه نوسان داشته است، آینده بازار خودروهای وارداتی بسیار مبهم به نظر می‌رسد.

به گزارش «اتوآنلاین» با توجه به آماری که از واردات خودرو و ثبت سفارش آن وجود دارد روند واردات و ثبت سفارش خودرو مانند قبل ادامه دارد. اما باید دید با دلار و یوروی این روزها، این روند چه شکلی به خود خواهد گرفت.
بر همین اساس افزایش لحظه‌ای قیمت دلار و یورو در شرایطی است که برای واردات خودروهای خارجی تعرفه‌۹۰ درصدی وجود دارد که به گفته یکی از کارشناسان اقتصادی این میزان تعرفه در حال حاضر عملا تبدیل به تعرفه‌ای ۳۰ درصدی شده است که به هیچ عنوان میل طبیعی به واردات را کاهش نمی‌دهد. به عقیده این کارشناس اقتصادی با توجه به نرخ ارز، از این پس واردات خودرو در کشور به سمت خودروهای لوکس‌تر می‌رود. زیرا برای کسی که قبلاً ۵۰۰ میلیون تومان برای یک خودرو پرداخت می‌کرده است فرقی ندارد که دو برابر رقم قبلی را هم برای یک خودروی لوکس بپردازد.
این کارشناس اقتصادی در ادامه صحبت‌هایش با خبرنگار دنیای اقتصاد می‌گوید: در حال حاضر دولت باید تعرفه واردات را افزایش دهد تا دلار کمتری از کشور خارج شود.
اما اگر بخواهیم یک حساب سرانگشتی انجام دهیم یک خودروی ۱۰ هزار یورویی بعد از وارد شدن به کشور با قیمتی حدود ۷۰ میلیون تومان قابل خریداری خواهد شد! زیرا اگر هر یورو را در ۴۲۳۰ تومان ضرب کنیم رقم ۴۲میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به دست می‌آید که با احتساب تعرفه آن و سود فروشنده، خریدار این خودرو باید رقمی حدود ۷۰ میلیون تومان پرداخت کند!


پایگاه خبری – تحلیلی اتوآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.