سرنوشت پرسپولیس؛ دیروز، امروز، فردا

خبرگزاری آریا- این روزها یکی از پرماجراترین و جنجالی ترین باشگاه های فوتبال کشور بی شک پرسپولیس است؛ مسئولین این تیم همه بازیکنان صاحب نام را با ارقام هنگفت به خدمت می گیرند.اما هنوز نه تکلیف سرمربی تیم را مشخص کرده اند و نه دست از تناقض گویی بر می دارند.
به گزارش خبرنگار ورزشی آریا،‌ در هفته های اخیر پرسپولیس دست به خریدهای میلیاردی زد و هرچه ستاره بود جمع آوری کرد.از این رو موجبات ناراحتی بسیاری از باشگاه ها بالاخص استقلال را فراهم کرد.حتی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه آبی پوشان مدعی رانت خواری رویانیان شد و گفت به مراجع قانونی خاصه شخص وزیر ورزش و جوانان این موضوع را درمیان خواهم گذاشت.اما با همه این موفقیت ها در نقل و انتقالات، هنوز تکلیف سرمربی مشخص نشده است.دنیزلی یک روز از شرایط نامطلوب امکانات و ‌بازیکنان ابراز ناراحتی می کند. یک روز از کسالت همسرش می گوید. و حالا که دیگر بیماری پدر همسرش را بهانه می کند.این ماجراها به کنار. در ادامه به یکسری از صحبت های مسئولین این باشگاه اشاره می کنیم که بسیار جالب است چرا که اگر هر پیشرفتی در فوتبال اتفاق بیفتد ما دست از تناقض گویی بر نمی داریم و خودمان را با جامعه هدفمان شفاف نمی کنیم.
سردار زارع و روابط عمومی باشگاه به خبرنگار ورزشی آریا در گفتگویی اعلام می دارند که رفتن دنیزلی و برسرکارآمدن فرد جدیدی صحت ندارد. متسو و دایی شاید گزینه هایی بوده اند که ما به آن ها فکر کرده باشیم. اما این در حالی است که با دنیزلی به توافق نرسیم. ایشان فقط به یک مرخصی اجباری رفته اند. ان شاالله برخواهند گشت و تمرینات را دنبال خواهند کرد.چراکه یک سال دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارند و ما در این صورت به هیچ گزینه دیگری فکر نمی کنیم. اصلاً کار حرفه ای نیست که در این شرایط به فکر تغییر در کادر فنی باشیم.همچنین سایت باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه ای در خصوص حضور متسو در این تیم نوشت:‌ “با توجه به شرایط و مشکلات خانوادگی مصطفی دنیزلی و بیماری همسر و پدر همسر ایشان، سردار رویانیان به دلایل انسان دوستانه با چند روز مرخصی وی موافقت کرد تا طی روزهای آینده این مربی در جلسه ای با مدیر عامل باشگاه شرکت کند. مسلماً باشگاه پرسپولیس با توجه به شرایط حساس خود نباید در مورد سرمربی غافلگیر شود و لذا با تعدادی از مربیانی که می توانند در آینده به این باشگاه کمک کنند از جمله متسو مذاکراتی انجام گرفته است اما در نهایت هنوز هیچ چیزی قطعی نشده و کماکان همه چیز منوط به تصمیم نهایی مدیر عامل باشگاه با دنیزلی است. این گفته ها و انتشار بیانیه ها در شرایطی است که امروز علی پروین در گفتگویی اعلام می دارد با متسو اتمام حجت کردیم و تا دو روز آینده قرارداد نهایی را به امضا خواهیم رساند. عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد: “پس از اتفاقاتی که برای مصطفی دنیزلی افتاد سردار رویانیان بارها سعی کرد به این مربی کمک کند تا مشکلات خانوادگی‌اش حل شود اما متاسفانه هرچه ایستادیم او نیامد و باید دوباره کار را شروع می‌کردیم. رویانیان مذاکرات خوبی با چند مربی داشت که گزینه خوبش متسو است. انشاءالله ظرف دو روز آینده این مربی قراردادش را امضا و شروع به کار می‌کند و اگر مشکلی پیش نیاید متسو سرمربی ما خواهد بود.او حتی در ادامه گفته هایش به دیدار با مستو هم اشاره می کند و این چنین بیان می دارد: “حرف‌هایمان را زدیم و با این مربی اتمام حجت کردیم. همه باید کمک کنیم تا با تیمی که سردار بسته هواداران را شاد کنیم. باید زودتر برای انتخاب مربی اقدام می‌کردیم که این اتفاق با تلاش‌های رویانیان رخ داد. دست دنیزلی هم درد نکند، زحمات زیادی کشید و انشاءالله بتوانیم با متسو به خواسته‌هایمان برسیم.” این طور که هم در رسانه ها اعلام شده متسو با بازدید از امکانات درفشی فر و حتی انجام یک گفتگوی کوتاه با علی کریمی همه شرایط را ایده آل دانسته است.حتی این مربی فرانسوی اطلاعات دقیقی از بازیکنان،‌بازی های پرسپولیس در فصل گذشته و باشگاه را نیز دریافت نموده است.
با این اوصاف،‌ نمی دانیم در این هفته های باقی مانده تا لیگ قرار است چه بر سر پرسپولیس بیاید. آیا نوار ناکامی های این تیم پرطرفدار لیگ برتر ادامه خواهد یافت.آیا شاهد سرمربی دیگری بر روی نیمکت پرسپولیس خواهیم بود. به پاسخ این سؤال تا روزهای آینده خواهیم رسید. اما امیدواریم مسئولین به وی‍ژه مدیرعامل باشگاه یک تصمیم عاقلانه بگیرند. و نگذارند همانند سال های گذشته این تیم در روزهای آخر تمرینات و اردوهای آماده سازی خود را شروع کند. بدنسازی مناسبی انجام ندهد و در طول فصل به مشکل بربخورد. ان شاالله تا چند روز دیگر تکلیف باشگاه پرسپولیس با دنیزلی یا شاید متسو و دایی مشخص گردد.
از این بحث ها بگذریم انتقادات برخی از مدیرعاملان که روزی صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس را تجربه کرده اند و این تیم را از دل و جان می ستایند و دوست می دارند،‌ شدت بیشتری می یابد. در این بین صحبت های امروز عابدینی در ادامه یکسری انتقادهای هفته های گذشته جالب به نظر می رسد. او می گوید:‌ “زمانی علی فتح‌الله‌زاده یک بازیکن را با قیمتی معقول جذب می‌کرد و می‌گفت بمب ترکانده‌ام اما اکنون رویانیان پشت تیربار نشسته و  همه را به رگبار بسته است. مدیرعامل داماش گیلان اعتقاد دارد: تیم بستن یک ضرورت است و در این بخش نمی‌توان از رویانیان ایرادی گرفت اما مسئله‌ای که باعث نگرانی است این است که سطح دستمزد بازیکنان فوتبال از ۴۵۰،۵۰۰ میلیون تومان به دو برابر افزایش پیدا کند. آن طور که شنیده‌ام در پرسپولیس چنین اتفاقی رخ داده و من از صحت آن آگاهی ندارم اما آن طور که می‌گویند دستمزد برخی بازیکنان صددرصد رشد داشته است. وی همچنین اشاره می دارد: در چنین وضعیتی اگر رویانیان وزیر یا وکیل شود و پست بالاتری بگیرد و از پرسپولیس برود، در آن صورت اداره باشگاه پرسپولیس غیر ممکن خواهد شد زیرا شرایط باشگاه عجیب و غریب است. به نظرم باید ۷-۸ محافظ برای رویانیان گذاشت تا او حتی سرما نخورد! مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه برخی می‌گویند رویانیان از کجا این همه پول برای جذب بازیکن می‌آورد، گفت: رویانیان آدم قانونمندی است و قطعا از راه غیر قانونی پول در نمی‌آورد و حتما از راهی قانونی کسب درآمد می‌کند.”

حال باید از مسئولین و دست اندرکاران فوتبال به ویژه دو باشگاه پایتخت سئوال کرد چه زمانی باید به فکر توسعه و تعالی فوتبال کشور باشیم؟ چرا ما هنوز نتوانسته ایم در آسیا به جایگاه مطلوبی دست یابیم؟ چرا باید برای غلبه بر یک تیم متوسطی همچون قطر به آب و آتش بزنیم؟

آیا بهتر نیست به جای این همه حاشیه پراکنی و تناقض گویی و طرد کردن همدیگر به بازیکن سازی، کمی هم به ارتقای علمی مربیان، ‌داوران و حتی بازیکنان بپردازیم و  با مردم و جامعه هدفمان روراست باشیم؛ شاید فوتبال کشورمان تکانی بخورد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.